Výběrové řízení č. 08/2025 - referent(ka) sociálních věcí

Jméno/Firma
Nový Jičín - městský úřad
Pracoviště
Nový Jičín
Plat
31 000 Kč - 40 000 Kč
Vytvořeno
23. 4. 2025

O pozici

tajemník Městského úřadu Nový Jičín vyhlašuje v souladu s ustanovením § 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů, výběrové řízení na obsazení pracovního místa

referent(ka) sociálních věcí

Obsah práce:

  • výkon veřejného opatrovnictví nad osobami, jejichž opatrovníkem je obec, spočívající v jejich zastupování, správě jejich jmění a nezbytně souvisejících činnostech, účast při právních jednáních a účast v řízeních před orgány veřejné moci zajištění vypracování zpráv opatrovníka, a případných návrhů a podnětů podávaných soudu, včetně dalších a souvisejících činností s vykonávanou agendou;

  • výkon sociální práce zaměřený zejména na činností ve prospěch osob, proti kterým je vedeno trestní řízení, osob ohrožených sociálním vyloučením z důvodu předchozí ústavní nebo ochranné výchovy, osob propuštěných z výkonu vazby nebo výkonu trestu, osob, jejichž práva a zájmy jsou ohroženy trestnou činností jiné osoby, a osob, jejichž způsob života může vést ke konfliktu se společností, osob propuštěných po ukončení léčby chorobných závislostí ze zdravotnického zařízení, psychiatrické nemocnice nebo léčebného zařízení pro chorobné závislosti a osob, které nemají uspokojivě naplněny životně důležité potřeby vzhledem k tomu, že jsou osobami bez přístřeší.

Nabízíme:

  • nástupní plat ve výši 33 280 - 38 570 Kč

  • zvláštní příplatek ve výši 1 300 Kč,

  • osobní příplatek k platu po adaptaci,

  • zaškolení během procesu adaptace a průběžnou podporu,

  • program dalšího vzdělávání a profesního rozvoje,

  • stravenky ve výši 150 Kč na den, 25 dnů dovolené + dalších 5 volných dnů s náhradou platu,

  • až 12 000 Kč příspěvek na dovolenou, nebo penzijní a životní pojištění, nebo kulturní a sportovní aktivity.

Místo výkonu práce: Nový Jičín

Doba výkonu práce: doba určitá (zástup za mateřskou a rodičovskou dovolenou)

Platová třída: 11*)

Předpokládaný nástup: 01.07.2025, popř. dohodou po ukončení výběrového řízení

Požadované předpoklady pro výkon práce:

  • uvedené v ustanovení § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů:

    • je bezúhonná.

    • fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let;

    • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu EU nebo státu, který je smluvním státem Dohody o evropském hospodářském prostoru, popřípadě fyzická osoba, která je cizincem a má v ČR povolen trvalý pobyt,

    • ovládá český jazyk,

    • je plně svéprávná,

  • uvedené v ustanovení § 110 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů:

    • dosáhla minimálně vyšší odborné vzdělání získané absolvováním vzdělávacího programu akreditovaného podle zvláštního právního předpisu v oborech vzdělání zaměřených na sociální práci a sociální pedagogiku, sociální pedagogiku, sociální  a humanitární práci, sociální práci, sociálně právní činnost, charitní a sociální činnost, nebo vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském, magisterském nebo doktorském studijním programu zaměřeném na sociální práci, sociální politiku, sociální pedagogiku, sociální péči, sociální patologii, právo nebo speciální pedagogiku.

Další požadavky:

  • znalost právních předpisů vztahujících se k vykonávané činnosti zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (zejména část svéprávnost a opatrovnictví); zákon č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, zákon č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních, zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, vše v platném znění,

  • samostatnost, spolehlivost, odolnost vůči psychické zátěži, dobré komunikační schopnosti, schopnost řešit problémy a konfliktní situace, empatie, ochota dalšího vzdělávání,

  • řidičský průkaz skupiny B - aktivní řidič,

  • výhodou:

    • praxe ve výše uváděných činnostech (viz obsah práce) v posledních 5 letech,

    • zvláštní odborná způsobilost ve smyslu vyhlášky č. 413/2024 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti, zkoušce vstupního vzdělávání a náležitostech osvědčení o vzdělávání úředníků územně samosprávných celků (doložit osvědčením),

    • absolvování školení či jiného vzdělávání z oblastí požadovaných obsahem práce.

Náležitosti písemné přihlášky a požadované doklady:

  • Písemná přihláška do výběrového řízení musí obsahovat níže uvedené náležitosti:

    • označení výběrového řízení,

    • jméno, příjmení a titul uchazeče, datum a místo narození uchazeče,

    • státní příslušnost uchazeče,

    • místo trvalého pobytu uchazeče

    • druh a číslo dokladu prokazujícího totožnost a státní občanství a je-li uchazečem cizinec, který není občanem členského státu EU nebo občanem státu, který je smluvním státem o Evropském hospodářském prostoru, též číslo dokladu o povolení k trvalému pobytu,

    • telefonní kontakt a e-mail na uchazeče,

    • datum a podpis uchazeče.

  • Doklady, které uchazeč připojí k přihlášce:

    • životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a odborných znalostech a dovednostech,

    • výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, u cizinců též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem ne starší než 3 měsíce, pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží bezúhonnost čestným prohlášením (tyto doklady lze nahradit při podání přihlášky čestným prohlášením o bezúhonnosti),

    • kopie dokladu o dosaženém vzdělání, u vysokoškolského vzdělání včetně dodatku k diplomu, popř. osvědčení o státní závěrečné zkoušce, jež jsou nedílnou součástí diplomu,

    • čestné prohlášení o svéprávnosti (čestné prohlášení musí obsahovat příjmení, jméno, titul, datum narození, adresu trvalého pobytu, text čestného prohlášení, datum a podpis),

    • kopie osvědčení o absolvování dalšího vzdělávání vztahujícího se k nabízené pracovní pozici.

Vybraní uchazeči mohou být pozváni k ústnímu pohovoru a budou informováni prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonu.

Organizace si vyhrazuje právo pracovní místo neobsadit, případně zrušit výběrové řízení.

Přihlášku včetně požadovaných dokladů v uzavřené obálce výrazně označené slovy “Výběrové řízení 08/2025 - NEOTVÍRAT” je možno osobně doručit na podatelnu nebo zaslat poštou na adresu: Městský úřad Nový Jičín, Masarykovo nám. 1, 741 01 Nový Jičín, nebo datovou schránkou ywmb4nc, nebo elektronicky na adresu e-podatelna@novyjicin.cz. Do výběrového řízení budou zařazeny pouze přihlášky doručené na MěÚ Nový Jičín nejpozději do 28.04.2025. Další informace podá osobně nebo telefonicky Mgr. Daniela Susíková, vedoucí Odboru sociálních věcí,  mob.: 735 704 076, nebo Bc. Renáta Dvořáková, personalistka, tel.: 556 768 303.

Mgr. Bc. Josef Solanský v. r. tajemník MěÚ