Vedoucí oddělení Analýzy politik bydlení
O pozici
Datum od: 21.10.2025
Datum do: 29.10.2025
Základní informace o služebním místě
číslo funkčního místa: 3827
doba úvazku: doba neurčitá
místo výkonu: Praha
platová třída: 15.
předpokládaný nástup: prosinec 2025 až leden 2026
obor služby: 1. Finance
termín pro podávání přihlášek: od 21. října 2025 do 29. října 2025
Charakteristika vykonávaných činností
příprava koncepce hospodářské politiky státu a její transformace do příslušných ekonomických nástrojů, a to v souvislosti s modely financování a politikou bydlení;
vedení oddělení zaměřující se na modely financování vybraných veřejných politik, a to zejména v souvislosti s politikou bydlení a souvisejícími agendami;
navrhování a koordinace přípravy finančních nástrojů vhodných pro financování projektů zaměřených především na problematiku bydlení;
koordinace a rozpracovávání modelů a metodických doporučení pro oblast jednotlivých způsobů financovaní veřejných politik, zvláště formou spolupráce s privátními partnery (partnerství soukromého a veřejného sektoru, joint venture), včetně nutných legislativních změn;
příprava finančních nástrojů vhodných pro rozvoj trhu, a to ve spolupráci s Národní rozvojovou bankou a s ostatními gesčně relevantními útvary Ministerstva financí. Participování na tvorbě metodických dokumentů podporujících oblast poradenství Národní rozvojové banky;
navrhování, koordinace a rozpracovávání opatření politik bydlení v České republice, především pak oblast dostupného bydlení, včetně koncepčních a konkrétních praktických řešení realizace;
vedení práce nad transformací, správou a analýzami dat pro tvorbu finančních modelů dostupného bydlení. Zastřešování koordinace datových vstupů ve vazbě na problematiku bydlení mezi jednotlivými klíčovými institucemi (především Český statistický úřad, Český úřad zeměměřičský a katastrální);
vedení a koordinace činností na modelacích regionálních cen bydlení v referenčních bytových jednotkách v České republice (cenové mapy bydlení), včetně tvorby a správy datového fondu, analýz dat a tvorby doprovodných metodik;
odpovědnost za přípravu a vedení práce na aktualizaci vyhlášky podle § 33 odst. 6 zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku), ve znění platných předpisů, která specifikuje tvorbu cenových map.
Nabízíme
25 dní dovolené,
5 dní indispozičního volna (sick days),
5 dní studijního volna ročně,
pružná služební doba,
možnost práce z domova až 4 dny v měsíci,
zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
adaptační proces pro nové zaměstnance,
odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
možnost stravování v budově ministerstva.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
v uplynulých 15 letech vykonával nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné;
je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
dosáhl věku 18 let;
je plně svéprávný;
je bezúhonný;
dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
má potřebnou zdravotní způsobilost;
je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo
Strukturovaný profesní životopis
Motivační dopis
Písemná práce na téma: Vize směřování a vedení oddělení Analýzy politik bydlení pro krátkodobý, střednědobý a dlouhodobý horizont
Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3827“
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Ing. Kateřina Bayerová, +420 257 042 680, Katerina.Bayerova@mfcr.cz