Výzkumník strojového učení pro reklamní systémy
O pozici
Na špičkovou pozici ve výzkumu strojového učení v oblasti reklamních systémů hledáme schopného seniorního výzkumníka strojového učení se zkušenostmi s řešením praktických problémů aplikací ML metod v industriální praxi. Očekáváme expertní znalosti postupů strojového učení, vysokou motivaci pro rychlé vstřebání velkého množství nových informací a ochotu poprat se s náročnými výzvami. Nabízíme výjimečnou práci na řešení unikátních problémů a služeb, možnost osobního rozvoje, skvělý tým, příjemné a pracovní prostředí a odpovídající finanční ohodnocení.
Co Vás čeká?
- Rozvoj reklamních služeb Seznamu, které denně slouží milionům uživatelů
- Návrh, vývoj a ladění ML modelů a optimalizačních algoritmů, které pro uživatele služeb Seznam.cz vybírají nejlepší online reklamu a optimalizují systém online aukcí.
- Práce s velkými daty sbíraných z provozu služeb Seznam.cz včetně analýz, zjišťování nových poznatků o uživatelích, inzerentech, trhu i společnosti.
- Sledování state of the art technologií a postupů, jejich inovativní uvádění do praxe.
- Systematický individuální i kolektivní rozvoj kompetencí včetně účasti, publikování i prezentování na mezinárodních konferencích.
- Realizace a testování vlastních nápadů.
- Komunikace s výzkumníky, vývojáři, produkťáky, obchoďáky i zákazníky.
- Práce s technologiemi a knihovnami Python, Numpy, Pandas, SciKit, PyTorch, Vowpal Wabbit, Jupyter, Spark, LMs, LLMs, Gitlab, Docker, MLFlow, SQL, Tableau, Hadoop, ...
- Práce ve špičkovém a zároveň přátelském týmu, v kreativním a zároveň přívětivém pracovním prostředí.
- Pružná pracovní doba, pět týdnů dovolené, technika na přání a spoustu dalších skvělých benefitů.
Co očekáváme od Vás?
- Praktické zkušenosti v oblasti strojového učení, datové analýzy a statistiky.
- Expertní znalosti postupů vývoje, testování a aplikace modelů strojového učení.
- Vysokou motivaci a zápal pro řešení problémů vysoké složitosti a pro zlepšování služeb.
- Samostatnou výzkumnou práci od čtení článků přes modelování úloh po implementaci prototypů, zároveň schopnost efektivně pracovat v širším týmu.
- Silné komunikační dovednosti v českém i anglickém jazyce, schopnost vystihnout a sdělit podstatu problému a přesvědčit ostatní o správnosti řešení.
- Ochota mentorovat a vést juniornější kolegy.
O reklamních systémech
Hlavním reklamním systémem společnosti Seznam.cz je služba Sklik.cz, která inzerentům nabízí výkonostní i brandovou online reklamu v obsahové síti, ve vyhledávání i v online službách, zasahuje 95% české internetové populace a drtivou většinu českých inzerentů. Sklik každou hodinu obslouží desítky milionů online aukcí a vyprodukuje terabajty dat. Vzniklá velká data se (s důkladným dodržením právních a etických norem) shromažďují v úložištích a používají se k návrhu a vývoji modelů strojového učení a pro ověřování účinnosti navržených řešení. Typické úlohy, které se v Skliku pomocí strojového učení řeší, jsou: modelování predikce prokliku reklam, modelování predikce nákupů, modelování zájmů a chování uživatelů, klasifikace dokumentů, analýza vývoje datových charakteristik, statistické vyhodnocování výsledků experimentů, odhadování a kompenzace systematických výchylek dat a mnoho dalších.
Reklamní systémy se neustále vyvíjejí a inovují a to v důsledku růstu odvětví, rostoucí konkurence na trzích i díky přívalu nových technologií. Proto je práce ve výzkumu reklamních systémů Seznam.cz plná výzev, které jsou v českém IT průmyslu unikátní. Tým výzkumu reklamních systémů si zakládá na schopnosti těmto výzvám efektivně čelit, na schopnosti uvádět do praxe inovace díky vysoké kvalitě své výzkumné práce.