E-Commerce Marketing Specialist for VIP Brands
O pozici
Česká republika
Absolvent VŠ,
Plný úvazek
Marketing
Zajišťujeme prémiovou službu pro nejvýznamnější značky, které v našem portfoliu máme, jako jsou například LEGO, Samsung, P&G, Sony, HP, Microsoft a mnohé další. Staráme se o společný úspěch prostřednictvím e-commerce optimalizace klíčových driverů úspěchu, včetně kvalitního obsahu, kvalitní nabídky a společných marketingových aktivit. Řídíme tvorbu a úpravu contentu, koordinujeme aktivity, vyhodnocujeme data. Vyhodnocujeme veškeré online marketingové aktivity, sledujeme cenu i dostupnost a připravujeme detailní interní i externí reporty a doporučení. Staráme se o úspěšné fungování nejen v ČR, ale i na všech trzích, kde Alza operuje.
Pod řízením tvorby se ukrývá příprava toho nejlepšího zadání pro naše externí síly a interní oddělení, ale drobnější opravy/přepisy zvládneš sám/sama. Bude na tobě i spouštění vendorských akcí v interním systému. Externí síly jsou tu pro nás k dispozici pro řešení manuálních činností, což ti ve finále uvolní ruce pro přípravu analýz a dalších reportů. Získaná data následně využiješ k prioritizaci a zároveň argumentaci směrem ven. Díky našemu obsahovému snažení si pak naši zákazníci najdou ty správné produkty a u produktů detailnější popisky, obrázky či videa, která jim pomohou správně se rozhodnout při svém nákupu.
Aktuálně do našeho týmu hledáme specialisty, kteří se chtějí naučit něco nového, podílet se na velkých projektech a nezaleknou se nových výzev. Uplatnění u nás najdou jak šikovní absolventi/junioři, tak i zkušení specialisté, kteří se již v oboru pohybují nějaký ten pátek. Představujeme si někoho, kdo dokáže přemýšlet komplexně, vyhodnotit předdefinové reporty a data, prioritizovat, prosadit si svůj názor, nezalekne se diskuzí s partnery a s kolegy z jiných oddělení a současně dokáže navrhnout strategii, kterou posune jak prezentaci dané značky na Alza.cz, tak hlavně i její obrat a business celkově. Troufneš si?
Co bude tvá náplň práce a co je pro nás důležité?
Dostaneš na starost přibližně 2 značky a tvým hlavním úkolem bude vytvořit, řídit a naplňovat strategii vendora s ohledem na cíle daného segmentu/vendora. Budeš hledat souvislosti a na základě dat navrhovat konkrétní akční kroky, jak posunout byznysově značku.
Budeš řídit optimalizaci a rozšiřování obsahu. Tvojí zodpovědností bude kvalita svěřených značek. Ta se skládá z pokrytí trafficu prémiovým produktovým popiskem, % naplněnosti parametrů, hlídání novinek či vendorských akcí pro zpracování článků, pravidelné analýzy klíčových slov a v neposlední řadě i reportování recenzí pro zajištění kvalitní odpovědi na negativní hodnocení zákazníka. Content nám tvoří obsahový tým, na tobě už bude si realizaci správně odřídit a odladit případné nedostatky. Zároveň se nebráníme vlastní iniciativy u hořícího deadlinu.
Budeš hlídat kvalitu nabídky z hlediska listingu, ceny a dostupnosti a dávat doporučení pro taktické kampaně a aktivaci.
Budeš spolupracovat s kolegy z Vendor týmu, ohledně plánování MKT akcí a jejich vyhodnocení, s kolegy z Nákupního oddělení na procesu zalistování a výběru vhodných produktů do akcí, s kolegy z Obsahové redakce na tvorbě obsahu a kategorizace, s kolegy z Oddělení Performance marketingu, Datového oddělení, MarCom oddělení a mnoha dalšími kolegy napříč největší e-commerce firmou v Česku
Budeš zpracovávat analýzy z Google Analytics, prodejních dat a mnoha dalších interních i externích datových zdrojů. Jen díky nim víme, že u nás našim značkám daří. Ale neboj se, nejde o práci datového specialisty či analytika. Na všechno máme vytvořené standardizované reporty a postupy a zkušení kolegové Tě naučí data interpretovat či dohledat co je třeba z různých zdrojů.
Je pro nás důležité, abys měl/a dobré komunikační schopnosti, analytické schopnosti, nebál se hands-on práce v detailu a měl týmového ducha. Denně se budeš potkávat s kolegy z jiných oddělení i jiných firem a společně budete naplňovat své plány a strategie.
Jak jsme si tě vysnili?
Jsi zvídavý/á. E-commerce a online marketing vnímáš v širších souvislostech byznysu a marketingu.
Máš povědomí o tom, co je digitální marketing (PPC, Display, SEO, Content marketing) a jak to celé funguje. I když jsi v oboru úplný nováček, zkusíš se před pohovorem mrknout na základní pojmy, ať poznáme, že máš o téma opravdový zájem.
Máš povědomí o tom, co je Marketing a Brand Marketing a proč jsou značky úspěšné.
Dokážeš myslet analyticky a vidíš přínos v neustálé optimalizaci a vylepšování (retail is detail). Nerozhoduješ se na základě pocitu, ale umíš si ke svým rozhodnutím zajistit ta správná data.
Máš už třeba i zkušenosti se základy Google Analytics a Looker Studia, případně Marketing Miner, Similarweb… a rozhodně jsi v přátelském vztahu s Excelem.
Nechybí ti pečlivost a samostatnost. Ale nemusíš se ničeho bát - každý nováček má u nás svého buddyho, který ti ze začátku se vším pomůže.
Komunikace v anglickém jazyce ti nedělá problém.
Co na oplátku slibujeme my?
Možnost se přímo podílet na rozvoji české jedničky v e-commerce.
Máme neformální kulturu, v kanceláři se potkáváme 3 dny v týdnu, zbytek můžeme být na homeoffice.
Skvělý buddy systém - zkušenější kolega ti bude k ruce a pomůže ti projít celou adaptací.
Samozřejmostí jsou i další benefity jako zaměstnanecké slevy, MultiSport karta, stravenky, příspěvky na Benefit plus kartu, 5 Whatever days, finanční odměny k pracovním výročím, posilovna, kavárna v kanceláři a mnoho dalších.
Poznáš tu spoustu inspirativních a nadšených lidí, se kterými se rád/a potkáš i po práci.
Volnost v projektech a samostatném fungování, maximální důvěra v celý tým.
Co se bude dít po odeslání životopisu nebo LinkedIn profilu?
Po reakci Vám pošleme ještě více informací.
V první kole Vás čeká domácí úkol.
První setkání je s HR a Team Leaderem.
Druhé kolo s HR a Head of SEO & Content.
Pokud vše klapne, pošleme nabídku.
Vždy dostanete feedback.
S kým se potkáte během výběrového řízení?
Martin Kůla
Vendor Content & Marketing Manager Senior
Silným značkám se věnuji celou svoji kariéru. Pracoval jsem pro ně v reklamní agentuře, mediální agentuře i u velké nadnárodní firmy vyrábějící spotřební zboží. Řídil jsem marketing a týmy v ČR i v Evropě pro portfolio vedoucích značek. Spolupracoval jsem s Alzou a dalšími etailery a retailery z pozice Vendora. A teď se o VIP značky starám se svým týmem v Alze. Jsem nadšený sportovec, věnuji se běhu, sportovnímu lezení, horskému kolu, lyžování… rád čtu, poslouchám podcasty, koukám na filmy a seriály.
Albert Němec
Vendor Content Team Leader
Nasmlouvané značky kočíruju od roku 2019. Za tu dobu jsem si vyzkoušel obhospodařování projektů, plánování a vyhodnocování online aktivit či psaní recenzí a popisků. Aktuálně se starám o dobro tří šťastných značek a tří ještě šťastnějších podřízených. Aby těch trojek nebylo málo, několik mi jich určitě padlo při studiu, v domácnosti jsme aktuálně tři a v Alze jedeme na trimestry. Oblíbené číslo jsem dodnes neměl. Kromě blbin mám rád cestování, obdarovávání druhých, banány a pomelo.