Customer Service Representative - B2B
O pozici
Pracovní nabídka
Customer Service Representative má u nás ve firmě IDEMIA Solutions Czech odpovědnost za komplexní podporu Zákazníka, kterým je převážně Banka (bankovní back office). Jedná se zejména o zpracování objednávek platebních karet, plánování logistiky od zadání objednávek až po jejich dodání a fakturaci, popř. také související reporting. Se Zákazníkem pravidelně komunikuje emailem a telefonicky a je mu k dispozici s jakýmkoliv dotazem či požadavkem.
Náplň práce:
- komunikace ohledně veškerých požadavků na výrobu / personalizaci platebních karet
- řízení a koordinace procesu přijatých objednávek – zadávání technických parametrů do interního systému, spolupráce s lokálním výrobním oddělením a se zahraničními továrnami či odděleními v rámci dílčích úkolů konkrétních objednávek, logistické zajištění objednávek a průběžné předávání informací o objednávkách zákazníkovi
- zpracování pravidelných týdenních i měsíčních reportů a forecastů
- zpracování podkladů pro fakturaci a následná fakturace
- spolupráce s finančním a obchodním oddělením, dodavateli a partnery
- řešení dalších souvisejících úkolů, požadavků a případných ad-hoc záležitostí
Požadujeme:
- plynulou angličtinu na velmi dobré úrovni
- týmového hráče
- pozitivní a proaktivní postoj k zákazníkovi
- velmi dobré komunikační dovednosti, základní analytické dovednosti a dobrá orientace v aplikacích MS Office
- znalost českého jazyka minimálně na základní úrovni (+psanou formou)
- vlastní motivace a nezávislost při plnění každodenních povinností
- interpersonální dovednosti
- schopnost pracovat pod stresem
- zkušenosti v oblasti služeb zákazníkům a logistických procesech jsou výhodou
Nabízíme:
- práci v zajímavém odvětví a v mladém a příjemném kolektivu
- motivující mzdové ohodnocení
- práci na plný pracovní úvazek
- flexibilní rozvržení pracovní doby / možnost občasné práce z domova a možnost příležitostně mít děti v práci / dogs friendly prostředí
- stravenky ve výši 100 Kč za každý odpracovaný den
- příspěvek na sport/kulturu/volný čas (2000 Kč)
- dovolená v délce 5 týdnů + 3 dny na relaxaci (Sick days)
- firemní notebook a mobilní telefon
English version:
I. The Job includes the following areas:
- the responsibility of managing the whole order and logistic process from the Client order specification till delivery. Client is most often a Bank (Czech or Foreign)
II. Responsibilities:
a) Ownership of a portfolio of customer relationship and the management of all contact relating to his operational activity. Includes the co-ordination of customer facing operational issues and service review meetings and dealing with customer contacts in varying roles at all levels.
b) Order Process Management; Management of order expectations, customer order status and performance reports
c) Communicate all customers requirements throughout IDEMIA departments, dealing with colleagues at all levels and also internationally (factory, supply chain etc.) in varying roles to deliver customer requests and chase progress.
d) Utilize various internal systems to process customer actions (change requests / artwork originations / complaints etc.), which requires a competent level of technical knowledge in order to manage these small projects and artwork developments.
e) Ensure that all order entry, invoice, dispatch specifications and commissions’ data is entered and processed in an accurate and timely fashion.
f) Ensure pipeline/forecast accuracy by providing Sales Teams and Business Director with regular customer feedback and highlighting revenue opportunities.
g) Creation and ownership of SLA’s negotiating terms of the SLA with the customer and the business and maintaining documentation.
h) Strategic decisions and judgement calls on product acceptability where non-conformances have occurred in production and when planning customer deliveries to comply with OCS capacity fluctuations and commercial needs.
III. Requirements:
- English on B1 level
- Good communication skills in English and also basic communication Czech language is a must
- Positive customer focus attitude and passion for working with customers
- Competence in problem solving with customer facing services
- Ability to stay calm in a dynamic, challenging environment
- High proficiency in MS Office applications
- Self motivation and independence in fulfilling daily responsibilities
- Team player
- + Experience in logistics would be an advantage
- Experience in Customer Service and/or Customer Support would be an advantage
IV. As a part of our IDEMIA Solutions Czech Team, you will be:
- Responsible for communication with customer
- Supporting the sales staff in their daily operations
- Responsible for the reception, processing and tracking of customer products and orders and for monitoring the progress of internal processes
- Working closely with external/internal suppliers and logistic service providers in order to coordinate deadlines and delivery dates
- Managing administrative function - maintaining databases, reports and customer forecasts
- Ensuring correct billing to the clients
V. We offer you:
- Very autonomous position with high responsibility at the same time
- Work in friendly young team and dynamic international environment in the same time
- Contract for undefined period
- Full time job
- Meal vouchers (100 CZK per day)
- 5 weeks vacations + 3 days for recovery (Sick days)
- Bonus for sport/culture (2000 per month)
- Coffee and tea in office for free