Projektový koordinátor/ka dobrovolníků
O pozici
Pracovní nabídka
Kdo jsme:
Jsme jedním ze středisek Diakonie ČCE – velké a stabilní neziskové organizace. Naše středisko poskytuje humanitární pomoc v zahraničí a v České republice. V zahraničí pomáháme při humanitárních krizích (v současnosti především na Ukrajině, v Libanonu, Jordánsku, Myanmaru a Bangladéši), v Kambodži podporujeme rozvoj, ve Vietnamu ochranu práv dětí. V ČR se angažujeme především při povodních nebo dalších mimořádných událostech (např. při tornádu na jižní Moravě v roce 2021, uprchlické krizi..). Pro tyto příležitosti školíme dobrovolníky, kteří s námi pak vyráží do terénu, pomáhají odklízet škody, poskytují první psychickou podporu zasaženým, nebo dokonce vedou dobrovolnické týmy. Podílíme se také na zvyšování připravenosti obcí.
Hledáme motivovaného koordinátora/ku, který se ujme organizování a přípravy nejen našich klíčových dobrovolníků na krizovou pomoc v případě mimořádných událostí na území ČR.
Co bude vaším úkolem?
- Koordinovat a připravovat klíčové dobrovolníky na krizovou pomoc při mimořádných událostech (povodně, tornáda apod.).
- Aktivně se podílet jak na akutní pomoci, tak i na dlouhodobé pomoci po mimořádné události, ať už na dálku, nebo přímo v terénu podle aktuálních potřeb.
- Realizovat a organizovat aktivity zaměřené na zapojení a vzdělávání dobrovolníků v rámci Diakonického intervenčního týmu.
- Pravidelně se setkávat s dobrovolníky a budovat silnou a soudržnou dobrovolnickou komunitu.
- Spravovat, pravidelně aktualizovat a rozvíjet databázi dobrovolníků, členů Diakonického intervenčního týmu a klíčových kontaktů krizového řízení, včetně zajištění související administrativy.
- Podílet se na budování interní sítě mezi diakonickými středisky a farními sbory ČCE, včetně vzdělávání zaměstnanců a koordinátorů v oblasti krizového řízení a přípravy na mimořádné události.
- Účastnit se setkání s partnerskými organizacemi a institucemi (GŘ HZS, MV ČR, Červený kříž, Charita, ADRA, Člověk v tísni a další).
- Podílet se na aktualizaci, tvorbě a vývoji krizových manuálů a metodik, včetně metodiky pro monitorování škod a potřeb zasažených občanů a metodiky pro poskytování první psychosociální pomoci a krizové intervence.
- Spravovat a administrovat systém KOBO, který dobrovolníci používají k mapování situace při mimořádné události.
- Zajišťovat pravidelnou komunikaci, připravovat informační podklady a materiály pro PR výstupy.
- Podílet se na vyhledávání grantových příležitostí, dále na přípravě grantových žádostí, administraci a koordinaci projektů včetně psaní závěrečných zpráv.
Co požadujeme:
- VŠ magisterské vzdělání.
- Proaktivní přístup k organizování a motivování nejen dobrovolníků.
- Pracovní zkušenosti v oblasti související s popisem práce.
- Orientaci v problematice humanitární pomoci, rozvojové spolupráce nebo krizového řízení.
- Silné organizační a komunikační dovednosti.
- Ochotu se učit a aktivně přispívat k budování silné dobrovolnické komunity.
- Zkušenosti s grantovým psaním a administrací grantových projektů jsou vítány.
- Velmi dobré písemné, komunikační a organizační schopnosti.
- Znalost angličtiny na úrovni B1 nebo B2.
- Pokročilou znalost MS 365, Excel a PowerPoint.
- Řidičské oprávnění skupiny B (aktivní řidič).
Co vám můžeme nabídnout
- Smysluplné zaměstnání v organizaci s dlouholetou tradicí.
- Práci na plný úvazek.
- Možnost částečného home office.
- Notebook.
- Mobilní telefon.
- Pružnou pracovní dobu.
- 5 týdnů dovolené.
- 3 dny zdravotního volna.
- Příspěvěk na vzdělávání a stravování.
Předpokládaný nástup: 01.03. 2025 nebo dle dohody.