Projektový koordinátor/ka dobrovolníků

Jméno/Firma
Diakonie ČCE – Středisko humanitární a rozvojové spolupráce
Pracoviště
Belgická 374/22, Praha
Úvazek
Plný
Požadované vzdělání
Vysokoškolské
Požadované jazyky
Angličtina, Čeština
Profese
Administrativa
Vytvořeno
24. 3. 2025

O pozici

Pracovní nabídka

Kdo jsme:

Jsme jedním ze středisek Diakonie ČCE – velké a stabilní neziskové organizace. Naše středisko poskytuje humanitární pomoc v zahraničí a v České republice. V zahraničí pomáháme při humanitárních krizích (v současnosti především na Ukrajině, v Libanonu, Jordánsku, Myanmaru a Bangladéši), v Kambodži podporujeme rozvoj, ve Vietnamu ochranu práv dětí. V ČR se angažujeme především při povodních nebo dalších mimořádných událostech (např. při tornádu na jižní Moravě v roce 2021, uprchlické krizi..). Pro tyto příležitosti školíme dobrovolníky, kteří s námi pak vyráží do terénu, pomáhají odklízet škody, poskytují první psychickou podporu zasaženým, nebo dokonce vedou dobrovolnické týmy. Podílíme se také na zvyšování připravenosti obcí.

Hledáme motivovaného koordinátora/ku, který se ujme organizování a přípravy nejen našich klíčových dobrovolníků na krizovou pomoc v případě mimořádných událostí na území ČR.

Co bude vaším úkolem?

  • Koordinovat a připravovat klíčové dobrovolníky na krizovou pomoc při mimořádných událostech (povodně, tornáda apod.).
  • Aktivně se podílet jak na akutní pomoci, tak i na dlouhodobé pomoci po mimořádné události, ať už na dálku, nebo přímo v terénu podle aktuálních potřeb.
  • Realizovat a organizovat aktivity zaměřené na zapojení a vzdělávání dobrovolníků v rámci Diakonického intervenčního týmu.
  • Pravidelně se setkávat s dobrovolníky a budovat silnou a soudržnou dobrovolnickou komunitu.
  • Spravovat, pravidelně aktualizovat a rozvíjet databázi dobrovolníků, členů Diakonického intervenčního týmu a klíčových kontaktů krizového řízení, včetně zajištění související administrativy.
  • Podílet se na budování interní sítě mezi diakonickými středisky a farními sbory ČCE, včetně vzdělávání zaměstnanců a koordinátorů v oblasti krizového řízení a přípravy na mimořádné události.
  • Účastnit se setkání s partnerskými organizacemi a institucemi (GŘ HZS, MV ČR, Červený kříž, Charita, ADRA, Člověk v tísni a další).
  • Podílet se na aktualizaci, tvorbě a vývoji krizových manuálů a metodik, včetně metodiky pro monitorování škod a potřeb zasažených občanů a metodiky pro poskytování první psychosociální pomoci a krizové intervence.
  • Spravovat a administrovat systém KOBO, který dobrovolníci používají k mapování situace při mimořádné události.
  • Zajišťovat pravidelnou komunikaci, připravovat informační podklady a materiály pro PR výstupy.
  • Podílet se na vyhledávání grantových příležitostí, dále na přípravě grantových žádostí, administraci a koordinaci projektů včetně psaní závěrečných zpráv.

Co požadujeme:

  • VŠ magisterské vzdělání.
  • Proaktivní přístup k organizování a motivování nejen dobrovolníků.
  • Pracovní zkušenosti v oblasti související s popisem práce.
  • Orientaci v problematice humanitární pomoci, rozvojové spolupráce nebo krizového řízení.
  • Silné organizační a komunikační dovednosti.
  • Ochotu se učit a aktivně přispívat k budování silné dobrovolnické komunity.
  • Zkušenosti s grantovým psaním a administrací grantových projektů jsou vítány.
  • Velmi dobré písemné, komunikační a organizační schopnosti.
  • Znalost angličtiny na úrovni B1 nebo B2.
  • Pokročilou znalost MS 365, Excel a PowerPoint.
  • Řidičské oprávnění skupiny B (aktivní řidič).

Co vám můžeme nabídnout

  • Smysluplné zaměstnání v organizaci s dlouholetou tradicí.
  • Práci na plný úvazek.
  • Možnost částečného home office.
  • Notebook.
  • Mobilní telefon.
  • Pružnou pracovní dobu.
  • 5 týdnů dovolené.
  • 3 dny zdravotního volna.
  • Příspěvěk na vzdělávání a stravování.

Předpokládaný nástup: 01.03. 2025 nebo dle dohody.