Matrikář/matrikářka
O pozici
tajemník MMCH vyhlašuje podle ust. § 7 zákona č. 312/2002 Sb. výběrové řízení na obsazení pracovního místa na dobu neurčitou
„Matrikář/matrikářka“ na odbor dopravních a správních činností, oddělení správních činností
místem výkonu práce statutární město Chomutov.
Popis pozice
Máte rádi výzvy a dynamické pracovní prostředí a nedělá Vám problém řešit nenadále pracovní situace? Jste schopni se rychle orientovat v nové problematice a nedělá Vám problém pracovat v zátěžových situacích, tak Vám představíme stručný souhrn činností matrikáře/matrikářky.
Zajišťuje komplexní výkon matriční agendy v působnosti obce s rozšířenou působností, a to v rozsahu státní evidence narození, uzavření manželství/partnerství, vzniku registrovaného partnerství a úmrtí fyzických osob. Vydává rozhodnutí a vede evidenci ve věci správního řízení, provádí vidimaci a legalizaci, vyřizuje žádosti, vyhotovuje rodné, oddací a úmrtní listy, vybírá správní poplatky. Připravuje, kompletně zajišťuje a provádí občanské slavnostní obřady (svatby, vítání občánků, významná jubilea). Metodicky řídí a provádí kontroly u matričního úřadu ve svém správním obvodu.
Na co se můžete těšit:
na 25 dní dovolené a 4 dny indispozičního volna navíc (hrazeno 50%),
máme pro Vás nachystanou elektronickou kartu Edenred na stravování ve výši 100 Kč za odpracovaný den, můžete s ní platit v široké síti restaurací a obchodů,
příspěvek na soukromé životní pojištění nebo penzijní připojištění ve výši 500 Kč nebo 1.000 Kč po 2 odpracovaných letech,
příspěvek sociálního fondu na zotavenou ve výši 8.500 Kč ročně po 2 odpracovaných letech,
možnost vzdělávat se v kurzech cizích jazyků s příspěvkem 6.000 Kč ročně dle Vašeho výběru,
pružnou pracovní dobu, jistotu a stabilitu práce.
Předpokládaný nástup:
dle dohody
Co od vás očekáváme:
výborný písemný a ústní projev, ochotu učit se novým věcem,
dobré komunikační schopnosti, zodpovědnost, vysoké pracovní nasazení,
schopnost týmové i samostatné práce, pečlivost, spolehlivost, psychická odolnost,
flexibilitu, schopnost pracovat v zátěžových situacích, samostatnost v rozhodování,
aktivní znalost práce na PC (MS Office, Windows, Excel, Internet),
řidičský průkaz skupiny B.
Další požadavky:
střední vzdělání s maturitní zkouškou.
Výhodou:
zkouška ze zvláštní odborné způsobilosti při správě matrik a státního občanství,
zkouška o způsobilosti k výkonu státní správy na úseku matrik a jména a příjmení podle § 9 odst. 2) v souladu s ustanovením § 4a, odst. 4 zákona č. 301/2000 Sb.
znalosti Zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon č. 301/2000 Sb.
znalosti Zákona č.21/2006 Sb.,ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů, Vyhláška č. 36/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu,
znalosti Zákona č. 500/2004 Sb., správní řád.
Co nabízíme:
rozmanitou pracovní pozici,
povinnost rozšířit si vzdělání o zkoušku způsobilosti k výkonu státní správy na úseku matrik a jména a příjmení podle § 9 odst. 2) v souladu s ustanovením § 4a, odst. 4 zákona č. 301/2000 Sb.
povinnost rozšířit si vzdělání o zvláštní odbornou způsobilost při správě matrik a státního občanství (nutno dle zákona složit zkoušku do 18 měsíců od nástupu),
průběžné každoroční profesní vzdělávání v oboru,
příležitost k dalšímu profesnímu rozvoji a vzdělávání,
pracovní poměr je na dobu neurčitou s tříměsíční zkušební dobou.
Platové zařazení
platové ohodnocení v 9. platové třídě podle nařízení vlády č. 466/2024 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě v platném znění, které činí 23.110 Kč - 33.220 Kč dle uznatelné praxe a zajímavý osobní příplatek po skončení zkušební doby a dle pracovního výkonu.
Lhůta pro podání písemné přihlášky:
11. 4. 2025
Předpoklady pro vznik pracovního poměru úředníka dle § 4 zákona č. 196/2024 Sb.:
úředníkem se může stát fyzická osoba, která je státním občanem České republiky, členem států EU, případně fyzická osoba, která je cizím státním občanem a má v České republice trvalý pobyt,
dosáhla věku 18 let, je způsobilá k právním úkonům, je bezúhonná,
ovládá jednací jazyk a splňuje další předpoklady pro výkon správních činností stanovené zvláštními právními předpisy.
Informace, jak se do výběrového řízení přihlásit a jaké doklady doložit:
Písemná přihláška musí obsahovat:
jméno, příjmení a titul uchazeče,
datum a místo narození, státní příslušnost,
místo trvalého pobytu,
číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana,
telefonní a e-mailový kontakt,
datum a podpis uchazeče.
Výčet požadovaných dokladů k přihlášce:
životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a odborných znalostech a dovednostech,
kopie nebo originál výpisu z evidence rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, případně čestné prohlášení o bezúhonnosti
kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání,
kopie nebo originály dalších dokladů prokazujících odbornou vzdělanost.
Kam pak s přihláškou?
Písemné přihlášky s uvedenými doklady v zalepené a označené obálce „Výběrové řízení - ODaSČ- Matrikář/matrikářka“ zašlete tak, aby ji vyhlašovatel obdržel nejpozději dne 11. 4. 2025 do 12:00 na adresu Magistrát města Chomutova, kancelář tajemníka, Zborovská 4602, 430 28 Chomutov nebo doručte osobně v téže lhůtě do podatelny Magistrátu města Chomutova, Zborovská 4602, 430 28 Chomutov.
přihlášku v elektronické podobě včetně příloh zašlete datovou schránkou (497beyz) nebo e-mailem na adresu: podatelna@chomutov.cz. Do předmětu zprávy uveďte „Výběrové řízení - ODaSČ - Matrikář/matrikářka“ nejpozději do 11. 4. 2.2025 do 12:00.
Doplňující informace:
K pohovoru budou pozváni pouze vybraní uchazeči.
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo nevybrat žádného z uchazečů.
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení bez uvedení důvodu.