Finance Analyst

Jméno/Firma
Magna Lighting Czech s.r.o.
Pracoviště
Hornopolní 3308/40, Ostrava
Úvazek
Plný
Požadované vzdělání
Vysokoškolské
Požadované jazyky
Angličtina
Profese
Finance a ekonomika
Vytvořeno
10. 4. 2025

O pozici

Pracovní nabídka

Hledáme nového kolegu nebo kolegyni na pozici Finance Analyst, která je pro nás klíčová a pro tebe bude znamenat odrazový můstek pro tvou karieru ve světě financí.

Budeš podporou a pravou rukou našeho Finančního manažera, což znamená, že se budeš podílet na širokém spektru zajímavých úkolů a projektů.

Získáš cenné zkušenosti v oblasti reportingu, analýzy dat, přípravy podkladů pro účetnictví, kontroly a analýzy nákladů. Pokud máš ekonomické vzdělání a chuť se profesně rozvíjet, může být tato pozice skvělou příležitostí i pro juniory nebo absolventy s potenciálem růstu.

Hledáme někoho, kdo je samostatný, má selský rozum, umí se rychle zorientovat a rád se učí nové věci.

Pokud máš ambice růst v oblasti financí, nabízíme ti ideální zázemí pro rozvoj a kariérní postup.

Co bude náplní tvé práce:

  • Správa faktur - pracujeme v systému SAP a každé faktuře musí předcházet schválený požadavek na nákup, oficiální objednávka a také příjem zboží. Někdy proces trochu vázne a pro tyto situace tu budeš ty, abys dohlížel/a na hladký průběh tohoto celého procesu.
  • Řízení zaúčtování a úhrady drobných nákupů a cest - zajistíš, aby externí účetnictví obdrželo včas a správně veškeré podklady k zaúčtování
  • Příprava interního zaúčtování časového rozlišení - budeš sledovat tok přijatých faktur a zajistíš, že všechny náklady v daném měsíci budou předány na účetnictví v daném období
  • Analýza výsledovky a rozvahových účtů -budeš sledovat toky nákladů a výdajů v daném období
  • Příprava reportů pro finančního manažera - jsme součástí nadnárodního korporátu, takže reporting je zde na denním pořádku. Základní podklady a jednodušší reporty budou tvou zodpovědností.
  • Příprava podpůrné dokumentace pro projektový controlling - zde se už dostaneš do úzkého kontaktu s vedoucími jednotlivých oddělení. Budete společně analyzovat náklady, které na projektu vznikly, připravovat fakturaci pro naše zákazníky a zlepšovat procesy pro řízení nákladů.
  • Spolupráce na interních projektech - je celá řada způsobů, jak být efektivnější a lépe řídit náklady. Na každém takovém nápadu se budeš podílet v rámci interního projektu.

Jaké znalosti a dovednosti bys měl/a mít:

  • VŠ vzdělání ekonomického směru - bez vzdělání v ekonomické oblasti to vážně nepůjde.
  • Chuť učit se - ať už máš background z účetnictví, financí nebo jiného ekonomického oboru, to nejdůležitější, co budeš potřebovat je chuť a motivace učit se nové věci a rozvíjet se dál.
  • Znalost obecných účetních zásad - základy bez kterých se neobejdeš ve světě financí
  • Porozumění obecným reportingovým procesům - chápat, proč jednotlivá data sledujeme a co nám říkají
  • MS Excel, zejména kontingenční tabulky a základní vzorce - nehledáme fajnšmekra, co sype makra z rukávu. Stačí, když si dokážeš usnadnit práci jednoduchými vzorci a získat data pomocí kontingenční tabulky.
  • Samostatnost - neplánujeme tě hodit do vody a sledovat, jak se topíš. Vše ti vysvětlíme, zaučíme a ukážeme. Zároveň očekáváme, že po určité době budeš schopen/ schopna pracovat samostatně a nebude nutné detailní vedení a úkolování.
  • Systematičnost/ strukturovanost - i přesto, že využíváme nejmodernější office nástroje, je nutné v podkladech a také úkolech držet jasný systém.
  • Priority & Time management - doba účetních závěrek a reportingů patří k nejnáročnějším obdobím. Vše se dá zvládnout, když si umíš správně nastavit priority a rozložit svůj čas.
  • Znalost anglického jazyka - pro začátek si vystačíš s úrovní "přečíst, napsat email & odpovědět na základní otázky k finančnímu tématu ".

Když přidáš něco navíc, bude to skvělé:

  • SAP - nice to have - samozřejmě známe i uživatelsky příjemnější programy, ale u nás se bez SAPu neobejdeme. Pokud jsi se se SAPem už potkal/a, bude to skvělé. Pokud ne, nevadí - vše Tě naučíme. Stačí jen chtít.

Co můžeme na oplátku nabídnout:

  • Protože den má jen 24 hodin, pracujeme na zkrácenou pracovní dobu (37,5h týdně)
  • Pokud rád/a pracuješ v klidu domova, u nás máš 2 dny homeoffice
  • Po práci legraci. K tomu ti pomůže flexibilní pracovní doba (fixní jádro 9-13:30h)
  • Relaxovat můžeš během 25 dní dovolené
  • Když přijde sezona chřipek zachrání tě 3 sickday za rok
  • Ať nemusíš denně vařit, můžeš využít skvělou kantýnu přímo v budově. Na oběd ti přispíváme stravenkovým paušálem.
  • Dobít baterky během dne můžeš díky skvělé kávě na pracovišti.
  • Abys byl/a stále fit, máme pro tebe příspěvek na Multisport kartu
  • Svůj volný čas si můžeš zpříjemnit díky Pluxee kartě benefitů
  • Své jazykové znalosti si můžeš zlepšit každý týden na individálních lekcích angličtiny
  • Rozvíjet se můžeš při odborných kurzech a školeních.
  • Ať už do práce přijedeš autem či na kole, u nás své vozítko vždy zaparkuješ.