Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo referent oddělení hygieny výživy pracoviště Ústí nad Labem (ID 70/30019794)
O pozici
Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo referent oddělení hygieny výživy pracoviště Ústí nad Labem (ID 70/30019794)
Č.j.: KHSUL 10169/2025
Ústí nad Labem 7. března 2025
1. Údaje o služebním místě
Ředitel Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f), zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo referent oddělení hygieny výživy v Krajské hygienické stanici Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, v oddělení hygieny výživy v odboru hygieny výživy a předmětů běžného užívání, s pracovištěm Ústí nad Labem, Moskevská 15, 400 01 Ústí nad Labem.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
21 Zdravotnictví a ochrana zdraví.
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
Provádění státního zdravotního dozoru, šetření a dalších odborných činností v terénu v oblasti ochrany veřejného zdraví včetně odběru vzorků k laboratornímu vyšetření nebo k rozborům a včetně poradenských činností v oblasti ochrany a podpory zdraví;
Kontrola plnění závazných opatření uložených orgány ochrany veřejného zdraví včetně prevence infekčních onemocnění a dalších hromadně se vyskytujících onemocnění;
Vypracování, provádění konzultační a poradenské činnosti v oblasti oboru hygieny výživy a plnění úkolů orgánů ochrany veřejného zdraví jako dotčeného správního úřadu včetně vydávání stanovisek a kontroly jejich plnění;
Provádění kontrol na základě podezření výskytu alimentárního onem. po konzumaci potravin;
Prošetřování podnětů včetně opakovaných, petic, oznámení a stížností v rámci kontroly, inspekce nebo dozoru včetně jejich vyřizování;
Plánování, organizování, řízení provádění státního zdravotního dozoru v provozovnách provozujících stravovací služby, výrobu potravin a uvádění potravin do oběhu, zaměřený na plnění hygienických požadavků, dodržování zásad osobní a provozní hygieny, na prostorové podmínky, vybavení, osvětlení, vytápění, odvětrání, mikroklimatické podmínky, zásobování vodou, odkanalizování, úklid;
Kontrola dodržování zákona č. 65/2017 Sb.;
Hodnocení a usměrňování nutriční hodnoty při ústavním stravování;
Podílení se na šetření příčiny alimentárních nákaz ve stravovacích službách a následujících opatření k zajištění bezpečnosti potravin;
Na služebním místě jsou vykonávány činnosti zařazené do první kategorie podle míry výskytu faktorů, které mohou ovlivnit zdraví zaměstnanců, a jejich rizikovosti pro zdraví podle § 37 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Na služebním místě jsou vykonávány následující činnosti v podmínkách spojených s neuropsychickou zátěží a pravděpodobným rizikem ohrožení života a zdraví nebo obtížným výkonem služby včetně míry neuropsychické zátěže a pravděpodobnosti rizika ohrožení života a zdraví:
Správní činnost, kterou je vykonávána na služebním místě je dle přílohy č. 4 nařízení č. 304/2014 Sb., zařazena do skupiny I. služba se zvýšenou mírou neuropsychické zátěže nebo jiným možným rizikem ohrožení zdraví nebo života, a to vzhledem k nepříjemnosti a kontroverznosti provádění státního zdravotního dozoru v rámci hygienické služby spojeného s ochranou a zajišťováním veřejných zájmů a vykonávaného mimo sídlo úřadu, různorodosti podmínek výkonu služby a pravděpodobnosti vystavení účinkům ztěžujících vlivů, které nelze předem předpokládat s ohledem na jeho intenzitu a četnost.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 9. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 23 110 Kč do 33 220 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 1 662 Kč do 4 983 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.4 Zvláštní příplatek
Státnímu zaměstnanci přísluší zvláštní příplatek 1 100 Kč
2.9 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Na služebním místě jsou vykonávány činnosti, pro jejichž výkon je nezbytné uzavření dohody o odpovědnosti k ochraně hodnot svěřených státnímu zaměstnanci k vyúčtování.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. květen 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 24. března 2025, tj. v této lhůtě
podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu doručené služebnímu orgánu e -podatelna@khsusti.cz,
podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 8p3ai7n,
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Krajská hygienická stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, Moskevská 15, 400 01 Ústí nad Labem,
podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo referent HV UL 70“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:
a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru[§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě],
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě],
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. nejméně střední vzdělání s maturitní zkouškou,
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě].
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě)
g) splňuje jiný požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona služebním předpisem - služební předpis ředitele KHS UL č. 1/2024, o stanovení požadavků na služební místa v KHS UL č. j. KHSUL 18019/2024, kterým je požadavek na ŘP sk. B
Žadatel je povinen splnění požadavků uvedených v předchozích bodech doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestné prohlášení. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě)
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis[1],
b) motivační dopis.
7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Mgr. Roman Šťastný zástupce ředitele Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem