Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo - ředitel/ka odboru hygieny obecné a komunální

Jméno/Firma
Krajská hygienická stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem
Pracoviště
Ústí nad Labem
Plat
41 000 Kč - 50 000 Kč
Vytvořeno
14. 4. 2025

O pozici

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo - ředitel/ka odboru hygieny obecné a komunální (ID 5/30019771)

Č.j.:  KHSUL 15168/2025

Ústí nad Labem 7. dubna 2025

1.  Údaje o služebním místě

Ředitel Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f), zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo ředitel/ka odboru hygieny obecné a komunální v Krajské hygienické stanici Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, v odboru hygieny obecné a komunální, s pracovištěm Ústí nad Labem, Moskevská 15.  

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby

21. Zdravotnictví a ochrana zdraví

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

  • Hodnocení epidemiologické situace a bezpečnosti výrobků a služeb pro stanovování mimořádných opatření k ochraně zdraví obyvatelstva. Stanovování mimořádných opatření pro ochranu státních hranic před zavlečením infekčních onemocnění aj., které jsou následně využívány i v rámci celostátní působnosti hygienických stanic a ministerstva zdravotnictví.

  • Řízení, sestavování a kontrola dodržování plánu kontrolní činnosti ve svém odboru a zabezpečování plnění hlavních úkolů a metodických pokynů hlavního hygienika ČR.

  • Vydávání rozhodnutí, stanoviska, závazná stanoviska a vyjádření ve svém oboru dle zákonu č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících předpisů, ve znění pozdějších předpisů.

  • Provádění šetření složitých podání, podnětů a stížností spadajících do kompetence odboru.

  • Spolupráce na provádění epidemiologických studií sledování zdravotního stavu obyvatelstva ve vztahu k faktorům životního a pracovního prostředí, které jsou následně využívány i v rámci celostátní působnosti hygienických stanic a ministerstva zdravotnictví.

Na služebním místě jsou vykonávány činnosti zařazené do první kategorie podle míry výskytu faktorů, které mohou ovlivnit zdraví zaměstnanců, a jejich rizikovosti pro zdraví podle § 37 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 13. platové třídy.

2.1 Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 32 180 Kč do 46 820 Kč.

Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Rozpětí od 2 341 Kč do 7 023 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.

2.3 Příplatek za vedení

Představenému přísluší příplatek za vedení ve výši 9 833 Kč.

2.4 Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.

3.         Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.  

Funkční období 5 let.

Na služebním místě je stanoven zákaz konkurence podle § 83 zákona o státní službě.

Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je květen 2025 (nebo dle dohody).

Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.

4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 22. dubna 2025, tj. v této lhůtě

  • podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu

e-podatelna@khsusti.cz

  • podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 8p3ai7n

  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Krajská hygienická stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem, Moskevská 15, 400 01 Ústí nad Labem, nebo

  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo „ŘEDITEL/KA ODBORU HOK“.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:

a)  je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru,

b)  dosáhl věku 18 let,

c)  je plně svéprávný,

d)  je bezúhonný,

e)  dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu,

f)   má potřebnou zdravotní způsobilost,

g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li občanem České republiky.

Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě).

5.2. splňuje jiný požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona služebním předpisem - Služební předpis ředitele KHS UL  č. 3/2024 verze 1.1., o stanovení požadavků na služební místa v KHS UL č.  j. KHSUL 14641/2025, kterým je požadavek na ŘP sk. B.

5.3.   je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon

         některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky; [2]

5.4. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971[3], předloží čestné prohlášení  podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;

5.5. splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ředitel/ka odboru hygieny obecné a komunální podle § 57 odst. 1 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která  v  uplynulých  15  letech  vykonávala  nejméně  po  dobu 2 let činnosti

         podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby. [4]

6. Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:

a)     strukturovaný profesní životopis[5],

b)     motivační dopis.

7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

V souladu s ustanovením § 24 odst. 3 zákona o státní službě státní zaměstnanec podá řediteli Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem žádost o jmenování na služební místo představeného.

Osoba jiná podá řediteli Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje se sídlem v Ústí nad Labem v souladu s ustanovením § 24 odst. 4 zákona o státní službě žádost o přijetí do služebního poměru, jejíž součástí bude též žádost o  jmenování na služební místo představeného. Žádost musí být podána písemně v českém jazyce.

   Mgr. Roman Šťastný

ředitel Krajské hygienické stanice Ústeckého kraje

se sídlem v Ústí nad Labem