Vedoucí oddělení Metodicko-právní podpora AO, Audit OP TP a Fondů v oblasti vnitřních věcí
O pozici
Základní informace o služebním místě
číslo funkčního místa: 3244
doba úvazku: doba neurčitá
místo výkonu: Praha
platová třída: 15
předpokládaný nástup: červen až červenec 2025
obory služby: 1. Finance a 3. Audit a 22. Legislativa a právní činnost a 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy
termín pro podávání přihlášek: od 16. května do 5. června 2025
Charakteristika vykonávaných činností
tvorba jednotného systému finanční kontroly týkající se finančních prostředků poskytovaných v rámci politiky soudržnosti EU, včetně souladu s národní i evropskou legislativou;
podílení se na zpracovávání a aktualizacích dokumentace související s činností odboru (auditní strategie, popisy řídících a kontrolních systémů u jednotlivých operačních programů za oblast auditního orgánu atp.);
návrhy metodických nebo systémových opatření pro zefektivnění činnosti odboru;
zabezpečování vypracování metodik pro výkon auditu v rámci působnosti odboru a spolupráce se všemi dotčenými útvary;
zabezpečování podmínek pro ověření připravenosti systému implementace ČR k čerpání finanční pomoci na začátku programového období a dále také pro vypracování závěrečných dokumentů při uzavření pomoci z fondů EU;
poskytování konzultací a právních stanovisek k nahlášeným nesrovnalostem v případě rozporu auditora a ostatních dotčených subjektů implementační struktury a podílí se na jejich řešení;
spolupráce při vypracovávání výročních kontrolních zpráv a ročního shrnutí podle Finančního nařízení EU;
zabezpečování příprav rozpočtu odboru a dílčích rozpočtů na realizaci činnost odboru i realizaci projektů OPTP podle potřeb odboru a sledování čerpání schváleného rozpočtu odboru;
zabezpečování činností souvisejících s naplňováním jednotlivých potřeb odboru, tj. dostatečná a kvalitní administrativní kapacita odboru, její rozvoj a technicko-organizační zajištění, vč. využívání související podpory z fondů EU na technickou podporu;
koordinace a završování jménem ministerstva jednání s jednotlivými GŘ EK;
účast na jednáních se zahraničními orgány a organizacemi zabývajícími se auditem ve vazbě na finanční prostředky poskytované v rámci politiky soudržnosti EU, účast na auditních misích EK a EÚD a nadnárodních externích auditorských firem;
koordinace a završování jménem ministerstva jednání s jednotlivými GŘ EK;
účast na jednáních se zahraničními orgány a organizacemi zabývajícími se auditem ve vazbě na finanční prostředky poskytované v rámci politiky soudržnosti EU, účast na auditních misích EK a EÚD a nadnárodních externích auditorských firem;
zabezpečování účasti zástupců odboru na odborných pracovních skupinách, včetně poskytování odborných a oponentních stanovisek;
zabezpečování zpracování podkladů pro rozkladovou komisi;
poskytování konzultačních a školících činností.
Nabízíme
25 dní dovolené,
5 dní indispozičního volna (sick days),
5 dní studijního volna ročně,
pružná pracovní doba,
práce v režimu týden z domova a týden z kanceláře (u AO),
zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,
možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,
adaptační proces pro nové zaměstnance,
odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,
možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,
stravenkový paušál.
Požadavky
Zákonem stanovené požadavky:
je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
dosáhl věku 18 let;
je plně svéprávný;
je bezúhonný;
dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;
má úroveň znalosti cizího jazyka - znalost anglického, nebo francouzského, nebo německého jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy[1];
je způsobilý mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Vyhrazené[2] v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů;
v uplynulých 15 letech vykonával nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné;
má potřebnou zdravotní způsobilost.
Doručování přihlášky
Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky.
Součástí obálky/elektronického podání musí být:
Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo
Strukturovaný profesní životopis
Motivační dopis
Vize směřování a vedení oddělení Metodicko-právní podpora AO, Audit OP TP a Fondů v oblasti vnitřních věcí pro krátkodobý, střednědobý a dlouhodobý horizont v rozsahu maximálně 3 normostran
Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.
Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).
Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3244“
Kontakty
Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Mgr. Simona Švecová, +420 257 042 508, Simona.Svecova@mfcr.cz
Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Mgr. Stanislav Bureš, +420 257 042 580, Stanislav.Bures@mfcr.cz