Vedoucí oddělení Metodicko-právní podpora AO, Audit OP TP a Fondů v oblasti vnitřních věcí

Jméno/Firma
Ministerstvo financí
Pracoviště
Praha
Úvazek
Plný
Vytvořeno
26. 5. 2025

O pozici

Základní informace o služebním místě

  • číslo funkčního místa: 3244

  • doba úvazku: doba neurčitá

  • místo výkonu: Praha

  • platová třída: 15

  • předpokládaný nástup: červen až červenec 2025

  • obory služby: 1. Finance a 3. Audit a 22. Legislativa a právní činnost a 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy

  • termín pro podávání přihlášek: od 16. května do 5. června 2025

Charakteristika vykonávaných činností

  • tvorba jednotného systému finanční kontroly týkající se finančních prostředků poskytovaných v rámci politiky soudržnosti EU, včetně souladu s národní i evropskou legislativou;

  • podílení se na zpracovávání a aktualizacích dokumentace související s činností odboru (auditní strategie, popisy řídících a kontrolních systémů u jednotlivých operačních programů za oblast auditního orgánu atp.);

  • návrhy metodických nebo systémových opatření pro zefektivnění činnosti odboru;

  • zabezpečování vypracování metodik pro výkon auditu v rámci působnosti odboru a spolupráce se všemi dotčenými útvary;

  • zabezpečování podmínek pro ověření připravenosti systému implementace ČR k čerpání finanční pomoci na začátku programového období a dále také pro vypracování závěrečných dokumentů při uzavření pomoci z fondů EU;

  • poskytování konzultací a právních stanovisek k nahlášeným nesrovnalostem v případě rozporu auditora a ostatních dotčených subjektů implementační struktury a podílí se na jejich řešení;

  • spolupráce při vypracovávání výročních kontrolních zpráv a ročního shrnutí podle Finančního nařízení EU;

  • zabezpečování příprav rozpočtu odboru a dílčích rozpočtů na realizaci činnost odboru i realizaci projektů OPTP podle potřeb odboru a sledování čerpání schváleného rozpočtu odboru;

  • zabezpečování činností souvisejících s naplňováním jednotlivých potřeb odboru, tj. dostatečná a kvalitní administrativní kapacita odboru, její rozvoj a technicko-organizační zajištění, vč. využívání související podpory z fondů EU na technickou podporu;

  • koordinace a završování jménem ministerstva jednání s jednotlivými GŘ EK;

  • účast na jednáních se zahraničními orgány a organizacemi zabývajícími se auditem ve vazbě na finanční prostředky poskytované v rámci politiky soudržnosti EU, účast na auditních misích EK a EÚD a nadnárodních externích auditorských firem;

  • koordinace a završování jménem ministerstva jednání s jednotlivými GŘ EK;

  • účast na jednáních se zahraničními orgány a organizacemi zabývajícími se auditem ve vazbě na finanční prostředky poskytované v rámci politiky soudržnosti EU, účast na auditních misích EK a EÚD a nadnárodních externích auditorských firem;

  • zabezpečování účasti zástupců odboru na odborných pracovních skupinách, včetně poskytování odborných a oponentních stanovisek;

  • zabezpečování zpracování podkladů pro rozkladovou komisi;

  • poskytování konzultačních a školících činností.

Nabízíme

  • 25 dní dovolené,

  • 5 dní indispozičního volna (sick days),

  • 5 dní studijního volna ročně,

  • pružná pracovní doba,

  • práce v režimu týden z domova a týden z kanceláře (u AO), 

  • zvýhodněné tarify mobilního operátora pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky,

  • možnost individuálního čerpání prostředků FKSP a využití MultiSport karty,

  • adaptační proces pro nové zaměstnance,

  • odborná knihovna a knihovna beletrie v budově ministerstva,

  • možnost umístění dětí zaměstnanců ministerstva do dětské skupiny Korunka,

  • stravenkový paušál.

Požadavky

Zákonem stanovené požadavky:

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru; 

  • dosáhl věku 18 let;

  • je plně svéprávný;

  • je bezúhonný;

  • dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského magisterského vzdělání;

  • má úroveň znalosti cizího jazyka - znalost anglického, nebo francouzského, nebo německého jazyka odpovídající alespoň 2. úrovni (stupni) znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy[1];

  • je způsobilý mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení Vyhrazené[2]  v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů;

  • v uplynulých 15 letech vykonával nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné;

  • má potřebnou zdravotní způsobilost.

Doručování přihlášky

Do výběrového řízení se lze přihlásit tištěnou podobou nebo elektronicky. 

Součástí obálky/elektronického podání musí být: 

  • Žádost o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo 

  • Strukturovaný profesní životopis

  • Motivační dopis 

  • Vize směřování a vedení oddělení Metodicko-právní podpora AO, Audit OP TP a Fondů v oblasti vnitřních věcí pro krátkodobý, střednědobý a dlouhodobý horizont v rozsahu maximálně 3 normostran

Žádost v tištěné podobě: prostřednictvím provozovatele poštovních služeb/osobně na podatelnu na adresu: Ministerstvo financí, Letenská 15, 118 10 Praha.

Žádost v elektronické podobě: prostřednictvím e-mailu na adresu podatelna@mfcr.cz, nebo datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: xzeaauv).

Elektronické podání/obálka obsahující žádost včetně příloh musí být označena slovy: „Výběrové řízení na služební místo FM 3244“

Kontakty

Bližší informace k procesu výběrového řízení poskytne: Mgr. Simona Švecová, +420 257 042 508, Simona.Svecova@mfcr.cz 

Bližší informace k náplni činnosti poskytne: Mgr. Stanislav Bureš, +420 257 042 580, Stanislav.Bures@mfcr.cz