Data Analyst (Python & Power BI)

Jméno/Firma
Alza.cz
Pracoviště
Praha
Úvazek
Plný
Vytvořeno
4. 6. 2025

O pozici

  • Kanceláře Praha

  • Plný úvazek

  • Marketing

Je tvým zaměřením IT, ale láká tě i marketing a komunikace s businessem? Chceš tyto oblasti vzájemně propojit? Zkus to v Marketing Data týmu!

Co má oddělení Data & Automation na starosti?

Rozšiřujeme kolegům v marketingu obzory přísunem kvalitních dat a jejich správnou interpretací. Usnadňujeme jim rozhodování, díky čemuž pak mohou nastavit správný kurz marketingu. Ostatním oddělením pomáháme s reportingem, hledáme data pro odpovědi na jejich otázky a hledáme skryté příležitosti. Moře času trávíme v našich databázích nebo v OLAP kostkách, tykáme si i s Google Analytics. To vše s hlavním cílem - aby náš marketing byl co nejefektivnější.

Jak vypadá naše práce?

Naše běžná operativa je dolování dat s využitím T-SQL, analýza a interpretace výstupu businessu. Často ale narazíme na komplexnější požadavek, ten pak může vypadat třeba takto:

  1. Vykomunikuješ zadáni s businessem.

  2. Vybereš správná data pro vypracování úkolu.

  3. V případě potřeby postahuješ externí data z API/jinak Pythonem, a naplníš je do databáze, (pokud neumíš stahovat data přes Python, nebo vydolovat data z DB přes SQL, umíme i týmovou spolupráci :-)). 

  4. Propojíš interní a externí data a zanalyzuješ je.

  5. Připravíš výstup v excelu nebo Power BI na našem report serveru.

  6. Odprezentuješ výstupu businessu.

Koho hledáme?

  • Někoho, kdo má již předchozí zkušenost jako business datový analytik (cca 3 roky).

  • Tvým denním chlebem je datová analýza, rozumíte si s Excelem a umíte s některým z BI nástrojů, jako je Power BI případně Tableau 

  • Umíš pracovat se standardními analytickými knihovnami jako Pandas, NumPy, případně v Rku 

  • Nevadí ti procházet souběžně několik datových zdrojů, data sjednocovat a vyvozovat další kroky.

  • Máš silné datové i business vnímání - jste schopný/á sednout si s businessem, pochopit jejich potřebu a dodat jim přesně ten pohled, který jim pomůže ji vyřešit. 

  • Nevadí ti procházet souběžně několik datových zdrojů, data sjednocovat a vyvozovat další kroky.

  • Současně někoho, kdo má chuť se neustále zlepšovat, zkoušet nové neprobádané cesty a podílet se na posouvání našeho oddělení kupředu. 

Co na oplátku slibujeme my?

  • Možnost se přímo podílet na rozvoji největšího e-shopu v ČR.

  • Skvělý buddy systém - zkušenější kolega ti bude k ruce a pomůže ti projít celou adaptací.

  • Máme neformální kulturu, v kanceláři se potkáváme 3 dny v týdnu, zbytek můžeme být na homeoffice.

  • Samozřejmostí jsou i další benefity jako zaměstnanecké slevy, MultiSport, Benefit plus, stravenky, 5 Whatever days, finanční odměny k pracovním výročím, posilovna a mnoho dalších.

  • Poznáš tu spoustu inspirativních a nadšených lidí, se kterými se rád/a potkáš i po práci.

  • Volnost v projektech a samostatném fungování, maximální důvěra v celý tým.

S kým se potkáte během výběrového řízení?

Zuzana Salamon

Senior HR Specialist

V Alze pracuji jako Senior HR Specialist a mám na starosti nábor nových kolegyň a kolegů. Současně je mou rolí být partnerem v oblasti HR pro naše zaměstnance a manažery.

Jakub Gorgol

Data Analysis Manager

Do Alza.cz jsem nastoupil v rámci karierního restartu na pozici Junior PPC specialista a po dvou letech jsem v rámci rotace nastoupil do data týmu. Teď, po celkem 5 letech v Alze, jsem se posunul na pozici team leadera a s týmem řešíme datové požadavky marketingu. Od definice segmentů zákazníků, přes vyhodnocení kampaní, správu Google Analytics, až po tvorbu PBI reportů.