Výběrové řízení č. 14/2025 - referent(ka) sociálních věcí

Nabízím práci
Jméno/Firma
Nový Jičín - městský úřad
Pracoviště
Nový Jičín
Nabízím práci/ Hledám práci
Nabízím práci
Vytvořeno
13. 8. 2025

O pozici

tajemník Městského úřadu Nový Jičín vyhlašuje v souladu s ustanovením § 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů, výběrové řízení na obsazení pracovního místa

referent(ka) sociálních věcí

Obsah práce:  Výkon přenesené působnosti prostřednictvím sociálně právní ochrany dětí, zejména poskytování poradenství rodičům při řešení jejich problémů a akutních krizových situací, sledování nepříznivých vlivů působících na děti a zjišťování příčin jejich vzniku, činění opatření směřujících k omezovaní těchto vlivů, vyhodnocování situace dítěte a jeho rodiny a zpracování individuálního plánu ochrany dítěte, komplexní sociální šetření v rodinách, účast na případových konferencích při řešení konkrétních situací ohrožených dětí a jejich rodin, podávání návrhů na výchovná opatření u dětí a sledování jejich účinnosti, apod.

Místo výkonu práce: Nový Jičín Doba výkonu práce: doba určitá (zástup za rodičovskou dovolenou) Platová třída: 11*) Předpokládaný nástup: 01.10.2025, popř. dohodou po ukončení výběrového řízení

Požadované předpoklady pro výkon práce:

uvedené v ustanovení § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů:

  • fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let,

  • je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu EU nebo státu, který je smluvním státem Dohody o evropském hospodářském prostoru, popřípadě fyzická osoba, která je cizincem a má v ČR povolen trvalý pobyt,

  • ovládá český jazyk,

  • je plně svéprávná,

  • je bezúhonná,

uvedené v ustanovení § 110 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů:

  • zdravotně způsobilá,

  • dosáhla vyšší odborné vzdělání získané absolvováním vzdělávacího programu akreditovaného podle zvláštního právního předpisu v oborech vzdělání zaměřených na sociální práci a sociální pedagogiku, sociální pedagogiku, sociální a humanitární práci, sociální práci, sociálně právní činnost, charitní a sociální činnost, nebo pak vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském, magisterském nebo doktorském studijním programu zaměřeném na sociální práci, sociální politiku, sociální pedagogiku, sociální péči, sociální patologii, právo nebo speciální pedagogiku.

Další požadavky:

  • znalost právních předpisů vztahujících se k vykonávané činnosti zejména zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí; č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (zejm. část rodinného práva); č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád; č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních, všechny zákony ve znění pozdějších předpisů,

  • dobré komunikační schopnosti, schopnost řešit problémy a konfliktní situace, empatie, samostatnost, spolehlivost, odolnost vůči psychické zátěži, ochota dalšího vzdělávání,

  • řidičské oprávnění skupiny B (aktivní řidič),

  • výhodou:

    • praxe v oboru sociální práce s ohroženými dětmi a jejich rodinami,

    • zvláštní odborná způsobilost ve smyslu vyhlášky č. 413/2024 Sb., o zvláštní odborné způsobilosti, zkoušce vstupního vzdělávání a náležitostech osvědčení o vzdělávání úředníků územně samosprávných celků (doložit osvědčením),

    • absolvování školení či jiného vzdělávání z oblastí požadovaných obsahem práce.

Náležitosti písemné přihlášky a požadované doklady:

Písemná přihláška do výběrového řízení musí obsahovat níže uvedené náležitosti:

  • označení výběrového řízení,

  • jméno, příjmení a titul uchazeče, datum a místo narození uchazeče,

  • státní příslušnost uchazeče,

  • místo trvalého pobytu uchazeče

  • druh a číslo dokladu prokazujícího totožnost a státní občanství a je-li uchazečem cizinec, který není občanem členského státu EU nebo občanem státu, který je smluvním státem o Evropském hospodářském prostoru, též číslo dokladu o povolení k trvalému pobytu,

  • telefonní kontakt a e-mail na uchazeče,

  • datum a podpis uchazeče.

Doklady, které uchazeč připojí k přihlášce:

  • životopis, ve kterém se uvedou údaje o dosavadních zaměstnáních a odborných znalostech a dovednostech,

  • výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce, u cizinců též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem ne starší než 3 měsíce, pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží bezúhonnost čestným prohlášením (tyto doklady lze nahradit při podání přihlášky čestným prohlášením o bezúhonnosti),

  • kopie dokladu o dosaženém vzdělání, u vysokoškolského vzdělání včetně dodatku k diplomu, popř. osvědčení o státní závěrečné zkoušce, jež jsou nedílnou součástí diplomu,

  • čestné prohlášení o svéprávnosti (čestné prohlášení musí obsahovat příjmení, jméno, titul, datum narození, adresu trvalého pobytu, text čestného prohlášení, datum a podpis),

  • kopie osvědčení o absolvování dalšího vzdělávání vztahujícího se k nabízené pracovní pozici.

Vybraní uchazeči mohou být pozváni k ústnímu pohovoru a budou informováni prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonu.

Organizace si vyhrazuje právo pracovní místo neobsadit, případně zrušit výběrové řízení.

Přihlášku včetně požadovaných dokladů v uzavřené obálce výrazně označené slovy “Výběrové řízení 14/2025 - NEOTVÍRAT” je možno osobně doručit na podatelnu nebo zaslat poštou na adresu: Městský úřad Nový Jičín, Masarykovo nám. 1, 741 01 Nový Jičín, nebo datovou schránkou ywmb4nc, nebo elektronicky na adresu e-podatelna@novyjicin.czDo výběrového řízení budou zařazeny pouze přihlášky doručené na MěÚ Nový Jičín nejpozději do 05.09.2025. Další informace podá osobně nebo telefonicky Mgr. Daniela Susíková, vedoucí Odboru sociálních věcí,  mob.: 735 704 076, nebo Bc. Renáta Dvořáková, personalistka, tel.: 556 768 303.

Mgr. Bc. Josef Solanský v. r. tajemník MěÚ