Produkt/Category manažer/ka - Plzeň
O pozici
Hledáme aktivní člena týmu nákupu se zkušenostmi a obchodním myšlením, který bude zodpovědný za řízení svěřené komoditní kategorie v oblasti elektrotechnického materiálu. Vaším úkolem bude strategicky rozvíjet sortiment, analyzovat tržní a zákaznické trendy, podporovat prodej a rozvíjet dodavatelské vztahy - vše s cílem zajistit konkurenceschopnost, dostupnost a ziskovost dané kategorie v rámci velkoobchodního prostředí. Cílem není nakoupit, ale prodat!
Co vás u nás čeká:
Strategické a operativní řízení svěřené produktové kategorie v oblasti elektroinstalačního/elektrotechnického sortimentu.
Tvorba a optimalizace sortimentu dle výkonu, potřeb trhu, zákazníků a prodejních dat.
Analýza prodejů, marží, obrátkovosti a poptávky - realizace opatření pro dosažení cílových KPI.
Analýza konkurence, cenových a vývojových trendů a inovací ve svěřené oblasti produktů.
Aktivní vyjednávání s dodavateli o cenách, obchodních podmínkách a exkluzivitách, udržování pozitivních vztahů.
Hledání nových dodavatelů a nových produktů.
Řízení základní cenové politiky v kategorii s ohledem na ziskovost a prodej, spolupráce s cenovým týmem.
Zajištění dostupnosti zboží v souladu s obratovými a skladovými cíli, řízení zásob.
Tvorba akčních plánů pro podporu prodeje svěřené kategorie (promo kampaně, školení, atd.) ve spolupráci s dodavateli a marketingem.
Úzká spolupráce na zavádění produktů do systému (produktová data).
Práce s daty v ERP systémech a analytických nástrojích (např. Power BI, Excel).
Úzká spolupráce s prodejem, marketingem/e-comm a logistikou.
Spolupráce s týmem operativních nákupčích.
Co byste měli mít nebo umět:
SŠ/VŠ technického směru, elektrotechnika výhodou.
Praxe min. 3 roky na obdobné pozici (produkt/category manažer, strategický/seniorní nákupčí v oblasti velkoobchodu, nákupu elektrotechniky).
Zkušenosti s aktivním prodejem a komunikací se zákazníky jsou vítány.
Schopnost samostatně řídit svěřenou kategorii včetně odpovědnosti za výsledky.
Výborné analytické a vyjednávací schopnosti.
Komunikační schopnosti a schopnost týmové spolupráce napříč odděleními.
Zkušenost s ERP systémy (např. SAP, Navision) a pokročilá znalost MS Office (Excel).
Znalost angličtiny na úrovni min. B1 (B2 výhodou).
Co vám můžeme nabídnout:
Zajímavou a samostatnou pozici v rámci stabilního a renomovaného velkoobchodu, člena nadnárodní skupiny Würth.
Možnost podílet se na rozvoji společnosti a možnost ovlivňovat její výsledky.
Férové mzdové ohodnocení a motivující bonusový systém dle výkonu.
Příjemné pracovní prostředí a podporující tým odborníků.
Benefity jako příspěvek na stravování, mobilní tarif, firemní slevy, příspěvek na penzijní připojištění.
Možnost profesního růstu a dalšího vzdělávání v oboru.
Notebook, telefon i pro soukromé užití.
Firemní automobil i pro soukromé užití.