Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo inspektora oddělení kontroly na ústředním inspektorátu ve Státní energetické inspekci
O pozici
Praha 15. října 2025
1. Údaje o služebním místě
Ústřední ředitel Státní energetické inspekce, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo inspektora ve Státní energetické inspekci, zařazené v oddělení kontroly na ústředním inspektorátu v odboru kontroly, se služebním působištěm v Praze na adrese Gorazdova 24, ,120 00 Praha 2.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby Energetika.
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
provádění kontrolní činnosti v rozsahu kompetencí SEI podle zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole, ve znění pozdějších předpisů, a podle příkazu ústředního ředitele na konkrétní rok (pracovní program kontrolní činnosti) a pokynů představených;
navrhování metodik kontrolní činnosti podle zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů, v oblasti úspor energií a dozoru nad trhem;
hlášení, přehledy a statistiky o kontrolní činnosti SEI v oblasti úspor energií a dozoru nad trhem;
školení inspektorů na územních inspektorátech v rozsahu určeném představenými.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do12.platové třídy.
Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 29 050 Kč do 42 140 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
Osobní příplatek
Průměrná výše osobního příplatku v platové třídě stanovené pro služební místo při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice odpovídá rozpětí od 2 107 kč do 6 321 Kč (od 5 % do 15 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě stanovené pro služební místo).
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit výkonnost státního zaměstnance posuzovanou podle intenzity a kvality prováděných činností, pracovních schopností a pracovní způsobilosti, a výsledky práce posuzované podle množství a kvality. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je3. listopad 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Služební úřad poskytuje následující benefity
5 týdnů dovolené
5 dnů indispozičního volna
1 den osobního volna
stravenkový paušál
možnost výkonu státní služby z domova v rozsahu 1 pracovního dne v kalendářním týdnu
sídlo v centru Prahy
pružná pracovní doba.
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 31. října 2025, tj. v této lhůtě
podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu (posta@sei.gov.cz),
podané prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: hq2aev4),
doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Gorazdova 24, 120 00 Praha 2, ústřední inspektorát SEI, nebo
podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo inspektora oddělení kontroly na ústředním inspektorátu“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Údaje o kontaktní osobě: hana.pickova@sei.gov.cz
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru
dosáhl věku 18 let,
je plně svéprávný,
je bezúhonný,
dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v bakalářském nebo magisterském studijním programu,
má potřebnou zdravotní způsobilost,
má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami (při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii) nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě).
6. Další přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
strukturovaný profesní životopis[3].
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Vyvěšeno dne: 15. 10. 2025
Svěšeno dne: 31. 10. 2025