Ředitel/ředitelka odboru mezinárodních vztahů, MMR_170
O pozici
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo ředitele/ředitelky odboru mezinárodních vztahů, MMR_170 Co hledáme a nabízíme: Hledáme zkušeného (-ou) a zodpovědného kolegu (-yni) s týmovým duchem a ambicemi plnit roli „vnějších vztahů“ resortu. Řízení 2 oddělení s celkem 19 podřízenými zaměstnanci. Odměňování v 15. platové třídě (tarifní plat od 41.220 Kč do 60.420 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe), příplatek za vedení 21.500 Kč a osobní příplatek v rozpětí 0 Kč - 60.420 Kč. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: dosažené vzdělání v magisterském studijním programu. Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru služby 22. Legislativa a 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup v prosinci 2025.
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo ředitele/ředitelky odboru mezinárodních vztahů, MMR_170
Č. j.: MMR-68706/2025-94 1.
Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_170, ředitele/ředitelky odboru mezinárodních vztahů, v sekci koordinace evropských fondů mezinárodních vztahů a cestovního ruchu v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze. Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby 22 - Legislativa 38 - Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
Koordinuje přípravu jednání Rady pro Evropské strukturální a investiční fondy a dalších pracovních skupin zabezpečujících partnerskou diskusi o kohezní politice a mezinárodní rozvojové spolupráci v podmínkách České republiky. Zajišťuje zpracování návrhů pozic ČR ke zprávám Evropské komise, zejména ve vazbě na Dohodu o partnerství, přípravu na období 28+ a k prognózám dalšího hospodářského a sociálního rozvoje České republiky;
Zajišťuje konání odborných konferencí, workshopů, seminářů a pracovních jednání zaměřených na kohezní politiku, na operativní otázky spojené s Dohodou o partnerství, s čerpáním Evropských strukturálních a investičních fondů, přípravu na období 28+ a na mezinárodní spolupráci v agendách ministerstva;
Podílí se na obsahové přípravě zástupců ministerstva pro jednání v Radě Evropské unie v oblasti kohezní politiky, čerpání Evropských strukturálních a investičních fondů, přípravy na období 28+ a v oblasti mezinárodní rozvojové spolupráce Evropské unie, včetně spolupráce s dalšími předsednickými zeměmi Evropské unie;
Zajišťuje účast na jednáních příslušných mezinárodních pracovních skupin, koordinuje přípravu pozic ministerstva k zahraničním dokumentům v rámci příslušných procesů vztahujících se ke strukturálním opatřením. Spolupracuje při personálním zajištění expertní účasti při jednáních pracovních orgánů a expertních skupin v oblasti agendy Evropské unie;
Koordinuje přípravu návrhu koncepce mezinárodní mnohostranné spolupráce v oblasti agend ministerstva, zejména v rámci Organizace spojených národů a Rady Evropy;
Koordinuje zapojení ministerstva do mezinárodních aktivit Organizace spojených národů a rady Evropy v oblasti rozvoje lidských sídel, bydlení a managementu pozemků;
Zastupuje příslušného vrchního ředitele v době jeho nepřítomnosti na ad hoc jednáních podle jeho pokynů - např. na jednáních Výboru pro EU na pracovní úrovni, na meziresortních jednáních týkajících se koordinace evropských a mezinárodních záležitostí apod.
2. Údaje o složkách platu Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib. Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 15. platové třídy.
2.1 Platový tarif Státnímu zaměstnanci příslušíplatový tarif od 41.220 Kč do 60.420 Kč. Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek Rozpětí od 0 Kč do 60.420 Kč. Jedná se o rozpětí osobního příplatku pro služební místa v 15. platové třídě. Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení Představenému přísluší příplatek za vedení 21.500 Kč.
2.4. Odměny Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků. 3. Údaje o podmínkách výkonu služby Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Funkční období trvá 5 let. Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je prosinec 2025 nebo dle dohody. Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin. Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitrahttps://www.mvcr.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx Služební úřad poskytuje následující benefity:https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity 4. Podání žádosti Posuzovány budou žádosti[1]o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“)doručené ve lhůtě do 23. října 2025(žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě:
podané v elektronické podobě[2]na adresu elektronické pošty služebního úřadupodatelna@mmr.gov.cz;
podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy:„Neotvírat“a slovy„Výběrové řízení na služební místoředitele/ředitelky odboru mezinárodních vztahůMMR_170, č.j.:MMR-68706/2025-94MS“. V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení. 5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru[3];
b) dosáhl věku 18 let;
c) je plně svéprávný;
d) je bezúhonný;
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;
f) má potřebnou zdravotní způsobilost;
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
1. splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 3 zákona o státní službě stanovený služebním předpisem státní tajemnice č. 30/2025, č.j. MMR-68696/2025-94, kterým je:
a) úroveň znalosti cizího jazyka, a to znalost anglického jazyka odpovídající alespoň 3. stupni znalosti cizího jazyka pro standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.[4]
b) způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.[5]
2. Žadatel je povinen splnění požadavků uvedených v předchozích bodech doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
3. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii tzv. lustračního osvědčení[6], tj. osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
4. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[7]podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
5. splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ředitele/ředitelky odboru podle § 57 odst. 3 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 2 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby[8].
6. Povinné přílohy
vyplněná a podepsaná žádost
strukturovaný profesní životopis[9]
motivační dopis
doklad o dosaženém vzdělání
doklad o znalosti cizího jazyka
doklad o dosažené praxi
písemnou práci (v maximálním rozsahu 3 stran formátu A4) na téma:
„Vize, mise, hodnoty a předpoklady, na kterých by měl být založený útvar pokrývající vztahy vůči interním, domácím i mezinárodním stakeholderům.“ 7. Údaje o pohovoru Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor. V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se obracejte na Ing. Marcelu Stříbrnou na e-mailové adrese Marcela.Stribrna@mmr.gov.cz.