Rada oddělení protiepidemického I. (SM 80)

Nabízím práci
Jméno/Firma
Hygienická stanice hlavního města Prahy se sídlem v Praze
Pracoviště
Praha
Úvazek
Plný
Nabízím práci/ Hledám práci
Nabízím práci
Vytvořeno
24. 10. 2025

O pozici

1. Údaje o služebním místě

Ředitel Hygienické stanice hlavního města Prahy (dále jen „HSHMP“) se sídlem v Praze jako

služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě,

ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na

služební místo rada oddělení protiepidemického I. (SM 80) v Hygienické stanici hlavního

města Prahy v odboru protiepidemického se služebním působištěm v Praze.

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby

21 - Zdravotnictví a ochrana zdraví

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

- výkon státního zdravotního dozoru nad plněním povinností v oblastech ochrany veřejného

zdraví, nad dodržováním požadavků, stanovených právními předpisy v oblasti

epidemiologie; hodnocení epidemiologické situace v místě a čase;

- provádění epidemiologických šetření, zpracování návrhu protiepidemických opatření;

- příprava podkladů pro preventivní dozor, zpracování odborných stanovisek;

- příprava podkladů a analyzování výsledků činnosti pro rozhodování v otázkách ochrany

a podpory veřejného zdraví v rozsahu kompetence orgánu státní správy; analýza prevence

infekčních onemocnění, nemocí z povolání a dalších hromadně se vyskytujících

onemocnění;

- uplatňování sankčních opatření, vydávání rozhodnutí, povolení;

- zabezpečování plnění kontrolního plánu, úkolů hlavního hygienika a dalších odborných

úkolů, plnění metodických pokynů hlavního hygienika včetně zpracování a vyhodnocení;

- metodické usměrňování nebo zajišťování informační metodické pomoci;

- samostatné vykonávání věcně a právně složitých agend;

- vypracování projektů epidemiologického sledování specifických problémů či situací;

- samostatné provádění úkolů vysoce specializované odborné práce orgánu ochrany

veřejného zdraví v oblasti prevence vzniku a šíření infekčních onemocnění a dalších

hromadně se vyskytujících onemocnění se zaměřením na dezinfekci, dezinsekci

a deratizaci.

Na služebním místě jsou vykonávány následující činnosti v podmínkách spojených s neuropsychickou zátěží a pravděpodobným rizikem ohrožení života a zdraví nebo obtížným výkonem služby včetně míry neuropsychické zátěže a pravděpodobnosti rizika ohrožení života a zdraví:

- provádění státního zdravotního dozoru v rámci hygienické služby spojeného s ochranou

a zajišťováním veřejných zájmů a vykonávaného mimo sídlo úřadu.

2RNDr. Jan Jarolímek, MBA

ředitel

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 11. platové třídy.

2.1. Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 26 680 Kč do 38 570 Kč.

Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího

zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních

zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2. Osobní příplatek

Rozpětí od 1 928 Kč do 5 785 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při

dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České

republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit výkonnost státního

zaměstnance posuzovanou podle intenzity a kvality prováděných činností, pracovních

schopností a pracovní způsobilosti, a výsledky práce posuzované podle množství a kvality.

V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní

příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového

stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec

vykonává službu.

2.3. Zvláštní příplatek

Státnímu zaměstnanci přísluší zvláštní příplatek 1 000 Kč.

2.4. Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo

který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního

zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo

významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu,

jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou

odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.

Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. ledna 2026.

Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Služební úřad poskytuje následující benefity:

- 25 dní dovolené;

- pružná pracovní doba, možnost home office;

- 5 dní indispozičního volna;

- 5 dní služebního volna k individuálním studijním účelům;

- příspěvek na stravování

- příspěvek na penzijní připojištění nebo doplňkové penzijní spoření

- karta Multisport

- odměny k pracovním a životním jubileím dle platné Kolektivní dohody

4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti1 o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo

žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do

2. listopadu 2025, tj. v této lhůtě

- podané v elektronické podobě2 na adresu elektronické pošty služebního úřadu

podatelna@hygpraha.cz,

- podané prostřednictvím datové schránky zpqai2i,

- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu

služebního úřadu Hygienické stanice hlavního města Prahy, Rytířská 404/12, 110 01

Praha 1,

- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být

označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo „rada oddělení

protiepidemického I. (SM 80)“.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě

může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle §

25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:

a) je státním občanem České republiky3, občanem jiného členského státu Evropské unie

nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském

prostoru,

b) dosáhl věku 18 let,

c) je plně svéprávný,

d) je bezúhonný,

e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání

získané studiem v magisterském nebo bakalářském studijním programu,

f) má potřebnou zdravotní způsobilost.

RNDr. Jan Jarolímek, MBA

ředitel

g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.

Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami (při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii) nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě)

6. Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:

a) strukturovaný profesní životopis4,

7. Další nepovinné přílohy

a) motivační dopis

8. Údaje o pohovoru

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).

Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

Provedení pohovoru v náhradním termínu je vyloučeno.