Rada oddělení protiepidemického I. (SM 80)
O pozici
1. Údaje o služebním místě
Ředitel Hygienické stanice hlavního města Prahy (dále jen „HSHMP“) se sídlem v Praze jako
služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě,
ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na
služební místo rada oddělení protiepidemického I. (SM 80) v Hygienické stanici hlavního
města Prahy v odboru protiepidemického se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
21 - Zdravotnictví a ochrana zdraví
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- výkon státního zdravotního dozoru nad plněním povinností v oblastech ochrany veřejného
zdraví, nad dodržováním požadavků, stanovených právními předpisy v oblasti
epidemiologie; hodnocení epidemiologické situace v místě a čase;
- provádění epidemiologických šetření, zpracování návrhu protiepidemických opatření;
- příprava podkladů pro preventivní dozor, zpracování odborných stanovisek;
- příprava podkladů a analyzování výsledků činnosti pro rozhodování v otázkách ochrany
a podpory veřejného zdraví v rozsahu kompetence orgánu státní správy; analýza prevence
infekčních onemocnění, nemocí z povolání a dalších hromadně se vyskytujících
onemocnění;
- uplatňování sankčních opatření, vydávání rozhodnutí, povolení;
- zabezpečování plnění kontrolního plánu, úkolů hlavního hygienika a dalších odborných
úkolů, plnění metodických pokynů hlavního hygienika včetně zpracování a vyhodnocení;
- metodické usměrňování nebo zajišťování informační metodické pomoci;
- samostatné vykonávání věcně a právně složitých agend;
- vypracování projektů epidemiologického sledování specifických problémů či situací;
- samostatné provádění úkolů vysoce specializované odborné práce orgánu ochrany
veřejného zdraví v oblasti prevence vzniku a šíření infekčních onemocnění a dalších
hromadně se vyskytujících onemocnění se zaměřením na dezinfekci, dezinsekci
a deratizaci.
Na služebním místě jsou vykonávány následující činnosti v podmínkách spojených s neuropsychickou zátěží a pravděpodobným rizikem ohrožení života a zdraví nebo obtížným výkonem služby včetně míry neuropsychické zátěže a pravděpodobnosti rizika ohrožení života a zdraví:
- provádění státního zdravotního dozoru v rámci hygienické služby spojeného s ochranou
a zajišťováním veřejných zájmů a vykonávaného mimo sídlo úřadu.
2RNDr. Jan Jarolímek, MBA
ředitel
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 11. platové třídy.
2.1. Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 26 680 Kč do 38 570 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího
zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních
zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2. Osobní příplatek
Rozpětí od 1 928 Kč do 5 785 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při
dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České
republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit výkonnost státního
zaměstnance posuzovanou podle intenzity a kvality prováděných činností, pracovních
schopností a pracovní způsobilosti, a výsledky práce posuzované podle množství a kvality.
V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní
příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového
stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec
vykonává službu.
2.3. Zvláštní příplatek
Státnímu zaměstnanci přísluší zvláštní příplatek 1 000 Kč.
2.4. Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo
který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního
zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo
významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu,
jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou
odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. ledna 2026.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Služební úřad poskytuje následující benefity:
- 25 dní dovolené;
- pružná pracovní doba, možnost home office;
- 5 dní indispozičního volna;
- 5 dní služebního volna k individuálním studijním účelům;
- příspěvek na stravování
- příspěvek na penzijní připojištění nebo doplňkové penzijní spoření
- karta Multisport
- odměny k pracovním a životním jubileím dle platné Kolektivní dohody
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti1 o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo
žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do
2. listopadu 2025, tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě2 na adresu elektronické pošty služebního úřadu
podatelna@hygpraha.cz,
- podané prostřednictvím datové schránky zpqai2i,
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu
služebního úřadu Hygienické stanice hlavního města Prahy, Rytířská 404/12, 110 01
Praha 1,
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být
označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo „rada oddělení
protiepidemického I. (SM 80)“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě
může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle §
25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
a) je státním občanem České republiky3, občanem jiného členského státu Evropské unie
nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském
prostoru,
b) dosáhl věku 18 let,
c) je plně svéprávný,
d) je bezúhonný,
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání
získané studiem v magisterském nebo bakalářském studijním programu,
f) má potřebnou zdravotní způsobilost.
RNDr. Jan Jarolímek, MBA
ředitel
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami (při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii) nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě)
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis4,
7. Další nepovinné přílohy
a) motivační dopis
8. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
Provedení pohovoru v náhradním termínu je vyloučeno.