Finanční manažer/ka projektů ve výzkumu do Projektového oddělení

Nabízím práci
Jméno/Firma
ÚSTAV FYZIKÁLNÍ CHEMIE JAROSLAVA HEYROVSKÉHO AV ČR, v.v.i.
Pracoviště
Dolejškova 2155/3, Praha
Úvazek
Plný
Požadované vzdělání
Vysokoškolské
Požadované jazyky
Angličtina
Profese
Bankovnictví
Nabízím práci/ Hledám práci
Nabízím práci
Vytvořeno
15. 12. 2025

O pozici

Pracovní nabídka

Ústav fyzikální chemie J. Heyrovského vypisuje výběrové řízení na obsazení pracovního místa finanční manažer/ka projektů do Projektového úseku.

Popis pracovní náplně:

· příprava rozpočtů projektových přihlášek a finanční řízení národních a mezinárodních projektů (zejm. Evropské komise a MŠMT)

· podpora finančního poradenství vědeckým pracovníkům v rámci přípravy projektových žádostí

· finanční kontrola projektů – kontrola správnosti zaúčtování, průběžná kontrola čerpání projektů a predikce čerpání rozpočtu

· dohled nad plněním podmínek způsobilosti výdajů v souladu s metodickou dokumentací poskytovatele

· spolupráce na veřejných zakázkách při realizaci projektů

· řízení a kontrola finančních závazků vyplývající z uzavřených smluv a objednávek

· poskytování metodických konzultací k pravidlům výzev

· zajištění administrativních dokumentů, tzn. zpracování finanční části monitorovacích zpráv, příprava žádostí o platbu a spolupráce na finanční kontrole či auditu projektů

Kvalifikační předpoklady:

· komunikační schopnosti v češtině a angličtině min. na úrovni B2 podmínkou

· vysokoškolské vzdělání ekonomického směru výhodou, není však podmínkou

· praxe v oblasti finančního řízení projektů financovaných z programu OP JAK a Horizont Europa vítána

· schopnost analyzovat programové dokumenty

· znalost práce se systémy pro správu a evidenci projektů a účetních postupů výhodou

· znalost problematiky veřejných zakázek výhodou

· pokročilá znalost MS Office (Word, Excel, Teams, PowerPoint)

· osobní rozvoj v oblasti grantového poradenství, ochota cestovat

· ochota pracovat samostatně i v týmu

· pečlivost, zodpovědnost, schopnost rozvrhnout si pracovní úkoly, proaktivní přístup

Nabízíme:

· zajímavou a odpovědnou práci v týmu s českými i zahraničním projektovými partnery

· možnost dalšího vzdělávání v oboru v ČR i zahraničí

· pracoviště – Praha 8, Ládví

· práci na plný úvazek, pružná pracovní doba

· pracovní smlouvu na dobu určitou na 1 rok možností prodloužení

· 5 týdnů dovolené, 5 dní osobního volna, 3 dny sick days

· stravenkový paušál, příspěvek na bankovní produkty ve stáří a další příspěvky dle kolektivní smlouvy

· předpokládaný datum nástupu ihned / dle dohody

Strukturovaný profesní životopis a motivační dopis zasílejte nejpozději do 5. ledna 2026.

The J. Heyrovský Institute of Physical Chemistry opens a job position for Financial Manager for Research Projects in Project Office.

Job description:

· Preparation of project application budgets and financial management of national and international projects (especially the European Commission and the Ministry of Education, Youth and Sports)

· Supporting financial consulting for researchers in the preparation of project applications

· Financial control of projects – checking the accuracy of accounting, ongoing control of project expenditures, and budget spending predictions

· Supervising compliance with eligibility conditions for expenses in accordance with the provider's methodological documentation

· Cooperation on public procurement in project implementation

· Management and control of financial obligations arising from contracts and orders

· Provision of methodological consultations on the rules of calls

· Processing of administrative documents, i.e., the financial part of monitoring reports, preparation of payment requests, and cooperation on financial control or project audits

Qualifications:

· University degree in economics, is not a condition

· Experience in financial management of projects funded by the OP JAK and Horizon Europe programs welcome

· Knowledge of project management and reporting systems, accounting, and accounting procedures is an advantage

· Knowledge of public procurements is an advantage

· Ability to analyze program documents

· Personal development in the field of grant consulting

· Willingness to work independently and in a team

· Carefulness, responsibility, ability to organize work tasks, and proactive approach

· Organizational and communication skills

· Advanced knowledge of MS Office (Word, Excel, Teams, PowerPoint)

· Communication skills in Czech and English at least at the B2 level required

We offer:

· Interesting and responsible work in a team with national and international project partners

· Opportunities for further development in the field of interest in the Czech Republic and abroad

· Workplace – Prague 8, Ládví

· Flexible full-time work

· Fixed-term employment contract for 1 years with the possibility of extension

· 5 weeks of vacation, 5 days of personal leave, 3 sick days

· Meal vouchers, contribution to banking products in old age, and other contributions according to the collective agreement

· Expected start date immediately upon agreement

Send your structured professional CV and motivation letter by 5 January 2026.