VEDOUCÍ ADMINISTRACE OBCHODU

Nabízím práci
Jméno/Firma
BEDNAR FMT, s.r.o.
Pracoviště
Praha
Nabízím práci/ Hledám práci
Nabízím práci
Vytvořeno
17. 12. 2025

O pozici

Do našeho týmu hledáme Vedoucí/ho administrace obchodu, který/á bude klíčovou oporou vedení i teritoriálních manažerů napříč trhy.

Hledáme člověka, který má rád čísla, data a systém, ale zároveň ho baví komunikace s obchodem a partnery.

Co bude náplní vaší práce:

Plánování obchodních aktivit a profitability jednotlivých trhů

  • spolupráce s vedením společnosti a teritoriálními manažery na přípravě obchodních plánů pro země/dealery

  • vyhodnocování výkonnosti trhů, dealerů a produktových skupin (obrat, marže)

Prodejní analýzy a reporting

  • pravidelná tvorba prodejních reportů (země, dealeři, produkty, období)

  • ad hoc analýzy pro vedení obchodu (úspěšnost akcí, vývoj marží, dopad změn ceníků a rabatů)

  • podpora forecastingu - podklady pro plánování a controlling

Komunikace s obchodními partnery a koncovými zákazníky

  • řešení vybraných obchodních dotazů (cenové a rabatové nastavení, obchodní podmínky, konfigurace strojů)

  • spolupráce se servisem, logistikou a financemi při řešení nestandardních situací

Úzká spolupráce s teritoriálními manažery

  • tvorba a vyhodnocování plánů pro jednotlivé země a dealery

  • nastavení a úpravy rabatových schémat pro trhy, dealery a produktové řady

  • příprava a realizace obchodních akcí (akční ceníky, sezónní nabídky, promo kampaně)

  • denní operativní komunikace a podpora prodeje (speciální nabídky, kalkulace, podklady)

Účast na polních dnech a veletrzích

  • reprezentace společnosti z hlediska obchodních podmínek, cen a konfigurací

  • podpora obchodního týmu při jednání s partnery a zákazníky

  • sběr podnětů z trhu pro další zlepšení obchodních nástrojů a podmínek

Správa, rozvoj a školení uživatelů Konfigurátoru

  • správa produktových dat, cen, variant a výbav v konfigurátoru

  • metodické vedení a školení interních uživatelů i dealerů

  • koordinace změn a nových funkcí s IT/dodavatelem systému

Vedení a rozvoj týmu obchodní administrativy

  • rozdělování práce, stanovování priorit a kontrola plnění

  • nastavování standardů a postupů (objednávky, nabídky, reporty)

  • rozvoj členů týmu, identifikace potřeb školení

Jaké znalosti a dovednosti byste měli mít:

  • VŠ vzdělání ekonomického, obchodního nebo příbuzného směru

  • Praxe min. cca 3-5 let v oblasti obchodní administrativy, sales supportu, sales operations, exportu nebo controllingu

  • Výhodou je zkušenost s dealerskou / distribuční sítí a vedením menšího týmu

  • Velmi dobrá znalost MS Excel (kontingenční tabulky, práce s daty, základní analýzy)

  • Zkušenost s prací se systémem (objednávky, fakturace, ceníky, sklady)

  • Orientace v obchodních podmínkách, rabatech, bonusech a cenotvorbě v B2B prostředí

  • Schopnost připravit a srozumitelně interpretovat prodejní reporty a analýzy

  • Aktivní znalost angličtiny - běžná komunikace s partnery a kolegy v zahraničí (ústně i písemně)

  • Dobrá uživatelská znalost MS Office (Excel, Word, PowerPoint)

  • Řidičský průkaz sk. B - ochota příležitostně cestovat (veletrhy, polní dny, návštěvy partnerů)

Jaký/á jste:

  • Analyticky uvažující - máte rád/a čísla a data, ale zároveň se nebojíte komunikace s lidmi

  • Systematický/á a organizovaný/á, se smyslem pro detail a přesnost (ceny, rabaty, obchodní podmínky)

  • Komunikačně zdatný/á - dokážete srozumitelně vysvětlit obchodní pravidla partnerům i interním kolegům

  • Umíte nastavovat pravidla a zároveň hledat rozumné kompromisy v konkrétních obchodních situacích

  • Týmový hráč, který umí fungovat napříč odděleními (obchod, controlling, servis, logistika)

  • Zodpovědný/á, samostatný/á, dotahujete věci do konce - od úprav ceníků po implementaci změn v systému

  • Otevřený/á změnám, ochotný/á vylepšovat procesy a přicházet s návrhy na zefektivnění práce

Výhodou bude, pokud budete mít:

  • Praxi v zemědělské technice, strojírenství nebo jiné technické B2B oblasti

  • Zkušenost se zahraničními trhy a prací s dealery / distributory

  • Zájem o procesy, systémy a zlepšování - zkušenost s nastavováním nových postupů, datových struktur, reportů

  • Znalost dalšího cizího jazyka (např. němčina, francouzština, španělština)

Co vám můžeme nabídnout:

  • přátelský kolektiv a podporu zkušených kolegů

  • možnost uplatnit se v perspektivním oboru moderního zemědělství

  • Flexibilní pracovní dobu

  • 5 týdnů dovolené

  • 3 dny účelového pracovního volna (2 dny Sick Days, 1 den pro rodinu)

  • Stravenkovou kartu

  • MultiSport kartu

  • Firemní akce a teambuildingy

Místo výkonu práce:

  • BEDNAR FMT, Lohenická 607, Praha 9-Vinoř