Sales support officer / Referent podpory prodeje
O pozici
Pracovní nabídka
About Aquashield / Philips Water
provider of water solutions, born from the legacy of Philips. As the exclusive global licensee for Philips Water Solutions, we offer a comprehensive range of purification, heating, and smart-washing products. Committed to enhancing lives through innovation and sustainability, AquaShield operates in over 30 countries, empowering you to experience pure, healthier living.
For our European operations headquartered in Prague, we are looking for
Sales support officer for France and Italy
Job Location: Prague
Job summary:
To support customer orders to cash process and requests in the whole supply chain, cooperation with warehouse in Prague together with sales support role.
Key responsibilities:
Processing sales orders according to “Order-handling process”, ownership and responsibility of the whole order to cash process from receiving and processing the order to invoicing
Providing support to the sales organization, and customer support coordination
Main contact for the carrier and local WHS supplier- Delivery creation, providing documents for export/import, processing of goods returns, claims investigation, etc.
Communication with customers in relation with the order delivery status: (availability information, allocation information, delivery appointment booking, price control, etc.)
Support on marketing activities, samples
VAS coordination with Sales/Suppliers
Maintenance of consignation warehouse in system
Reservation of goods in system
Master data maintenance and administration (customer, account, WHS, listings, etc.)
Coordination of IT connections with customers, EDI contact for customers and providers
Co-responsibility for inbound stock / supply coordination
Support and coordination for Service aspects with our service partners and HQ
Profile:
Fluent French, English and Czech, Italian an advantage
High school / university degree
Good communication skills; capability for teamwork and organization
Computer skilled
Ability to handle stress situations
Good time management
MS office knowledge is needed
Knowledge of SAP or Microsoft Dynamics 365 is advantage
Benefits:
Competitive salary package inc. bonus system
Flexible working hours
25 days of holidays
Prague public transport voucher
Great team and opportunity for professional growth
Discounts on all company’s products
Start date: Dec 2024
____________________________________________________________________________________________________
O společnosti Aquashield / Philips Water Solutions
Aquashield je přední poskytovatel služeb v řešení filtraci vody, které se zrodilo z dědictví společnosti Philips. Jako výhradní globální držitel licence na řešení Philips Water Solutions nabízíme komplexní řadu produktů pro čištění a ohřev vody. Společnost AquaShield, která se zavázala zlepšit život prostřednictvím inovací a udržitelnosti, působí ve více než 30 zemích a umožňuje Vám zažít zdravější život.
Pro naši evropskou pobočku s kanceláří v Praze hledáme pracovníky na pozici
Referent podpory prodeje
Lokalita: Praha
Popis práce:
Sales Support bude klíčovou podporou zákazníků v celém procesu objednávek – od jejich přijetí a zpracování až po koordinaci celého dodavatelského řetězce. Součástí práce bude spolupráce s pražským skladem a podpora prodejních aktivit.
Pracovní náplň:
⁃ Zpracování prodejních objednávek dle procesu „Order-handling“ a odpovědnost za celý cyklus „order to cash“ – od přijetí objednávky po fakturaci
⁃ Poskytování podpory prodejnímu týmu a koordinace zákaznické podpory
⁃ Hlavní kontakt pro dopravce a místní WHS dodavatele – zahrnuje vytváření dodávek, export/import dokumentaci, zpracování vratek a řešení reklamací
⁃ Komunikace se zákazníky ohledně stavu dodávek (informace o dostupnosti přidělení zásob, termínech dodání a cenové kontrole)
⁃ Podpora marketingových aktivit včetně vzorkování
⁃ Koordinace VAS s odbytem a dodavateli
⁃ Správa konsignačního skladu v systému a rezervace zboží
⁃ Údržba kmenových dat (zákazník, účet, WHS, seznamy)
⁃ Koordinace IT spojení, včetně EDI komunikace se zákazníky a dodavateli
⁃ Spoluodpovědnost za koordinaci příchozích zásob a dodávek
⁃ Podpora a koordinace servisních služeb s našimi partnery a centrálou
Profil:
⁃ Plynulá znalost francouzštiny, angličtiny a češtiny (italština výhodou)
⁃ Středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání
⁃ Výborné komunikační schopnosti, týmový duch a organizační dovednosti
⁃ Zkušenost s prací na počítači, dobrá znalost MS Office
⁃ Odolnost vůči stresu a efektivní řízení času
⁃ Znalost SAP nebo Microsoft Dynamics 365 výhodou
Benefity:
- Odpovídající platové ohodnocení
- Flexibilní pracovní doba
- 25 dní dovolené
- Příspěvek na stravování, dopravu a penzijní připojištění
- Skvělý kolektiv a možnost profesního růstu
- Možnost stát se součástí dynamické společnosti se silnou značkou na trhu
- Sleva na firemní produkty
- Pracovní poměr na dobu neurčitou
Datum nástupu: prosinec 2024