Hledáme Vedoucí/ho do služby pro rodiny s dětmi
O pozici
Služba Doma v rodině poskytuje podporu biologickým rodinám v péči o děti a zvládání obtížných životních situací.
Pomáháme také rodinám, kterým hrozí odebrání dítěte do náhradní péče, nebo již bylo odebráno.
U rodin, kde bylo dítě z rodiny odebráno, pomáháme s tím, aby mohlo být se svými rodiči v kontaktu, nebo se mohlo do rodiny bezpečně vrátit.
Podporujeme rozvoj vzájemného vztahu a komunikace mezi rodiči a dětmi.
Podporujeme rodiče, aby mohli lépe zvládat svoji rodičovskou roli.
Pomáháme dětem v rodinách, aby se v nich cítily dobře a zdravě se vyvíjely.
Důležitým předpokladem pro spolupráci s rodinou je pro nás vůle ke změně a vzájemný respekt.
Rodinu vnímáme jako systém a snažíme se pracovat se všemi členy a propojovat vzájemné vztahy.
Máme pověření k výkonu sociálně-právní ochrany dětí.
Co bude Vaším úkolem
Provozně, metodicky a obsahově vést a rozvíjet službu Doma v rodině.
Koordinovat činnost týmu služby (koordinace klientské a metodické činnosti- tvorba a ověřování mapovacích nástrojů situace rodiny, organizace týmových porad, supervize a síťování s odbornou veřejností a dalšími spolupracujícími organizacemi, prezentace služby a sdílení dobré praxe).
Být součástí poradního sboru organizace a účastnit se porad vedení, strategického plánování organizace atd.
Spolupracovat na vytváření obsahové části žádostí o dotace a granty a s tím spojeným reportováním o jejich plnění a zodpovídat za čerpání rozpočtu služby.
Zodpovídat za komplexnost, aktualizaci a archivaci dokumentace (metodika služby, evidování činnosti v databázi E-quip).
Pracovat s rodinami a pomáhat jim řešit jejich situaci v oblastech rodičovských kompetencí, vývoje dítěte, funkčních komunikačních principů uvnitř rodinného systému.
Být průvodcem (case managerem) rodiny při hledání vhodných řešení (mapování situace rodiny, hodnocení potřeb dítěte, navrhování intervenčního plánu pro rodinu, pravidelné vyhodnocování situace rodiny, účast na případových konferencích, průběžná spolupráce a komunikace s OSPOD, spolupráce s dalšími zúčastněnými stranami, vytváření písemných zpráv o spolupráci, vytváření záznamů o průběhu spolupráce).
Co očekáváme
vzdělání VOŠ / VŠ v oboru sociální práce, sociální pedagogika, sociální a humanitární práce, sociálně právní činnost, charitní a sociální činnost apod. dle § 110 Zákona č. 108/2006 Sb.a § 49a zákona č. 359/1999 Sb.
zkušenost s vedením týmu/služby
organizační schopnosti, zodpovědnost, schopnost týmové spolupráce, samostatnost, snahu učit se novým věcem, smysl pro humor a kreativitu
zkušenosti v oblasti sociální práce/case managementu
zkušenost s prací s rodinným systémem
zkušenost s metodickou činností, psaním žádostí o dotace a granty výhodou
sebezkušenostní/psychoterapeutický výcvik výhodou
osobní rodičovská zkušenost výhodou
Co nabízíme
úvazek 1.0
nástupní mzda 35 000 - 37 000 Kč
pravidelnou supervizi a rozšiřující či doplňující vzdělávání
spolupracující a podpůrný tým
smysluplnou a zajímavou práci a možnost učit se novým věcem
pružnou pracovní dobu, možnost práce na homeoffice
5 týdnů dovolené
4 dny sick days
Multisport karta
telefon
Předpokládaná doba nástupu: říjen 2024
Pokud vás naše práce zaujala, zašlete nám své CV na mail katerina.princova@letnidum.cz a několik vět o sobě (co umíte, co vás baví a co vás těší). Jakmile si vaše materiály přečteme, brzy se vám ozveme.