Referent/ka Odboru sociálních věcí (pracovník/ce sociálně – právní ochrany dětí)
O pozici
Referent/ka Odboru sociálních věcí
(pracovník/ce sociálně – právní ochrany dětí)
na dobu určitou, po dobu dlouhodobé nepřítomnosti
Popis pracovní pozice:
VÝKON SOCIÁLNĚ - PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ :
· Přijímání oznámení o ohrožených dětech
· Provádění šetření týkajících se dítěte a jeho rodiny, vyhodnocování situace dítěte, stanovování individuálních plánů ochrany dítěte a jejich vyhodnocování
· Organizace a účast na případových konferencích
· Výkon kolizního opatrovnictví nezletilých dětí v opatrovnických soudních řízeních, vedení pohovorů před soudním jednáním, provádění šetření, příprava písemných podkladů, vypracovávání stanovisek a zpráv, účast na soudním jednání, realizace procesních úkonů vyplývajících z postavení účastníka řízení
· Podávání návrhů a podnětů k opatrovnickým soudům z moci úřední
· Zprostředkovávání odborného poradenství rodičům, dětem
· Vedení a správa spisové dokumentace, rejstříků, evidence
· Poskytování zpráv a sdílení informací směrem soudům, státnímu zastupitelství, policii, školským zařízením, poskytovatelům zdravotní péče a dalším zákonem stanoveným subjektům
· Práce s dětmi a rodiči v souvislosti s výkonem ústavní výchovy ve školských zařízeních, pobytem dítěte v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
· Výkon pohotovosti OSPOD dle zákona
Požadavky:
· Svéprávnost, bezúhonnost, zdravotní způsobilost a odborná způsobilost s ohledem na dosažené vzdělání v sociální oblasti dle ust. § 110 odst. 4 zákona č. 108/2006 Sb.
· Znalost zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně – právní ochraně dětí; č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, Část druhá, Rodinné právo; č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních v aktuálních zněních
· Znalost vyhlášky č. 473/2012 Sb., o provedení některých ustanovení zákona o sociálně – právní ochraně dětí ve znění účinném od 1.1. 2022
· Znalost směrnice Ministerstva práce a sociálních věcí č. j.: 2013/26780-21 ze dne 19. září 2013 o stanovení rozsahu evidence dětí a obsahu spisové dokumentace o dětech vedené orgány sociálně -právní ochrany dětí a o stanovení rozsahu evidence a obsahu spisové dokumentace
v oblasti náhradní rodinné péče
· Pokročilé znalosti z oblasti teorií a metod sociální práce s rodinou, systému sociálního zabezpečení s důrazem na pomoc v hmotné nouzi a státní sociální podporu, pokročilé znalosti z oblasti sociální a vývojové psychologie, schopnost jednání s lidmi v obtížných životních situacích
· Praxe a ZOZ na dané pracovní pozici je vítána
· Znalost práce na PC
· Morální bezúhonnost
· ŘP skup. B a kompetence aktivně řídit osobní automobil
· Komunikativnost, samostatnost, loajálnost, časová flexibilita a schopnost jednat s lidmi
· Odolnost v zátěžových situacích
Předpoklady:
Úředníkem se může stát státní občan ČR (popř. cizí státní občan s trvalým pobytem v ČR), od 18 let věku, způsobilý k právním úkonům, bezúhonný, ovládající jednací jazyk a splňující další předpoklady pro výkon správních činností stanovených zvláštním právním předpisem.
Nástup dle dohody.
Platové podmínky se řídí nařízením vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění, platová třída 11 (tzn. 26.600 Kč – 37.170 Kč dle uznatelné praxe). Po zapracování osobní příplatek.
Mezi zaměstnanecké benefity patří: 5 týdnů dovolené, pružná pracovní doba, příspěvek na stravování, příspěvek na penzijní připojištění, příspěvek při životních a pracovních jubileích, 4 dny placeného indispozičního volna a program Benefit plus.
Přihlášku je možné doručit do 18.11.2024 – do 17:00 hod.:
- písemně na adresu: MěÚ Tišnov, nám. Míru 111, 666 01 TIŠNOV,
- nebo osobně na podatelnu MěÚ Tišnov, nám. Míru 346, 666 01 TIŠNOV,
- případně prostřednictvím datové schránky, ID: qzjbhat,
a to v zalepené obálce s textem: „VŘ – Referent/ka OSV - NEOTVÍRAT“.
- v přihlášce uveďte mimo jiné: jméno, příjmení, titul, datum a místo narození, státní příslušnost, místo trvalého pobytu, číslo OP, datum, podpis a telefonní spojení
- k přihlášce připojte strukturovaný životopis, motivační dopis, prohlášení o bezúhonnosti, kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- před uzavřením pracovní smlouvy doloží vybraný uchazeč originál výpisu z evidence Rejstříku trestů ne starší 3 měsíce a originál dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
Přihlášky zasílejte se všemi požadovanými náležitostmi a přílohami, bez nich není Vaše přihláška úplná a nemůže být zahrnuta mezi přihlášky dalších uchazečů o nabízené pracovní místo.
Informace o náležitostech zpracování osobních údajů jsou uvedeny na www.tisnov.cz v sekci Městský úřad/ Ochrana os. údajů (GDPR).
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu.