HR Specialist
O pozici
Pracovní nabídka
Jsme tým pěti holek a hledáme k sobě šestou nebo šestého - Tebe! ????
Naše Jana je skvělá manažerka se spousty nových, inovativních nápadů a aktuálně jí pomáháme s hledáním dalšího člena týmu. Klaudia a Šárka mají na starosti nábor, onboarding a celkovou péči o naše mezinárodní týmy. Užiješ si s nimi spoustu zábavy a hlavně zábavných příběhů z jejich pohovorů.
Bára se k nám vrátila po rodičovské dovolené a řídí agendu benefitů, náš firemní newsletter a pomáhá našim kolegům ve firmě růst prostřednictvím organizace školení, kurzů, workshopů a mnoha dalšího. Naše druhá Jana si v rámci flexibilních pracovních podmínek zkrátila úvazek a právě ona bude Tvojí pravou rukou při zpracovávání mezd, bonusů a všech technických záležitostí v RONu (personální systém), na který je expert.
Fungujeme na sdílených stolech v naší kanceláři a rády si dopřejeme i home office. Součástí našeho týmu je také Kája, naše recepční, která zastřešuje značnou část kancelářské agendy, zná všechny tváře a jména a zpříjemňuje atmosféru v kanceláři.
Budeme se těšit na Tvůj profil a pozitivní energii! A protože je náš interní jazyk anglický, pojďme si více informací přečíst v AJ!
Join our dynamic team! We are a 24/7 operation with colleagues working in shifts, ensuring seamless support around the clock. We are currently seeking a dedicated HR Specialist to cover a maternity leave position.
This role offers flexibility with the option to work part-time or full-time, based on mutual agreement.
Key Responsibilities:
- Labor Law Expertise: Navigate and apply labor law regulations effectively.
- HR Administration: Manage employment-related tasks including preparation of employment contracts, data entry, amendments, and terminations.
- Onboarding: Prepare working contracts for new hires and handle appendices for annual contract renewals.
- Wage Management: Assess and implement wage changes, manage end-of-probation and annual contracts.
- Payroll Administration: Collaborate with our payroll accountant and prepare payroll documentation.
- Attendance Management: Oversee attendance records, manage sick leaves, and work with the attendance system.
- Leave Management: Administer holidays, sick leaves, and other absences.
- Insurance and Pension: Manage pension insurance records (ELDP) and communicate/report health and social insurance matters.
- Documentation: Prepare termination documents, employment confirmations, and taxable income confirmations.
Position Profile:
Education / Knowledge and Experience:
- High School Education
- Retraining course in Human Resources Management
- Previous experience in an HR Department is an advantage
Language Skills:
- Native Czech
- Native, Bilingual, or High Advanced English
Other Skills & Characteristics:
- Strong communication skills with an empathetic approach
- Excellent interpersonal communication: listening, speaking, and writing
- Decision-making, critical thinking and analytical skills
- Strong computer skills
- Attention to detail
- Proficient in MS Office (Word, Excel, Outlook, Teams)
- Ability to prioritize, adapt to changes flexibly, and remain calm under stress
Nice to Have:
- Experience with RON and SAP (SuccessFactor) systems