HR Specialist

Jméno/Firma
Euro-Center Prague, s.r.o.
Pracoviště
Křižíkova 237/36a, Praha
Úvazek
Plný, Zkrácený
Požadované vzdělání
Bez maturity
Požadované jazyky
Angličtina
Profese
Personalistika a HR
Vytvořeno
9. 10. 2024

O pozici

Pracovní nabídka

Jsme tým pěti holek a hledáme k sobě šestou nebo šestého - Tebe! ????

Naše Jana je skvělá manažerka se spousty nových, inovativních nápadů a aktuálně jí pomáháme s hledáním dalšího člena týmu. Klaudia a Šárka mají na starosti nábor, onboarding a celkovou péči o naše mezinárodní týmy. Užiješ si s nimi spoustu zábavy a hlavně zábavných příběhů z jejich pohovorů.

Bára se k nám vrátila po rodičovské dovolené a řídí agendu benefitů, náš firemní newsletter a pomáhá našim kolegům ve firmě růst prostřednictvím organizace školení, kurzů, workshopů a mnoha dalšího. Naše druhá Jana si v rámci flexibilních pracovních podmínek zkrátila úvazek a právě ona bude Tvojí pravou rukou při zpracovávání mezd, bonusů a všech technických záležitostí v RONu (personální systém), na který je expert.

Fungujeme na sdílených stolech v naší kanceláři a rády si dopřejeme i home office. Součástí našeho týmu je také Kája, naše recepční, která zastřešuje značnou část kancelářské agendy, zná všechny tváře a jména a zpříjemňuje atmosféru v kanceláři.

Budeme se těšit na Tvůj profil a pozitivní energii! A protože je náš interní jazyk anglický, pojďme si více informací přečíst v AJ!

Join our dynamic team! We are a 24/7 operation with colleagues working in shifts, ensuring seamless support around the clock. We are currently seeking a dedicated HR Specialist to cover a maternity leave position.

This role offers flexibility with the option to work part-time or full-time, based on mutual agreement.

Key Responsibilities:

  • Labor Law Expertise: Navigate and apply labor law regulations effectively.
  • HR Administration: Manage employment-related tasks including preparation of employment contracts, data entry, amendments, and terminations.
  • Onboarding: Prepare working contracts for new hires and handle appendices for annual contract renewals.
  • Wage Management: Assess and implement wage changes, manage end-of-probation and annual contracts.
  • Payroll Administration: Collaborate with our payroll accountant and prepare payroll documentation.
  • Attendance Management: Oversee attendance records, manage sick leaves, and work with the attendance system.
  • Leave Management: Administer holidays, sick leaves, and other absences.
  • Insurance and Pension: Manage pension insurance records (ELDP) and communicate/report health and social insurance matters.
  • Documentation: Prepare termination documents, employment confirmations, and taxable income confirmations.

Position Profile:

Education / Knowledge and Experience:

  • High School Education
  • Retraining course in Human Resources Management
  • Previous experience in an HR Department is an advantage

Language Skills:

  • Native Czech
  • Native, Bilingual, or High Advanced English

Other Skills & Characteristics:

  • Strong communication skills with an empathetic approach
  • Excellent interpersonal communication: listening, speaking, and writing
  • Decision-making, critical thinking and analytical skills
  • Strong computer skills
  • Attention to detail
  • Proficient in MS Office (Word, Excel, Outlook, Teams)
  • Ability to prioritize, adapt to changes flexibly, and remain calm under stress

Nice to Have:

  • Experience with RON and SAP (SuccessFactor) systems